Jubilació ordinària
Nom del procediment | ||||||||||||||||
Jubilació ordinària |
||||||||||||||||
Objecte | ||||||||||||||||
Concessió jubilació ordinària al personal laboral de l'àmbit dels serveis generals al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (NO PERSONAL LABORAL DE LES EMPRESES PÚBLIQUES). |
||||||||||||||||
Normativa reguladora | ||||||||||||||||
Article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. |
||||||||||||||||
Termini màxim per resoldre i notificar | ||||||||||||||||
6 mesos |
||||||||||||||||
Efectes del silenci | ||||||||||||||||
Estimatori |
||||||||||||||||
Òrgan competent per resoldre | ||||||||||||||||
Consellera de Presidència i Administracions Públiques |
||||||||||||||||
Forma d'iniciació | ||||||||||||||||
A instància de part | ||||||||||||||||
Fi de la via administrativa | ||||||||||||||||
Sí | ||||||||||||||||
Requisits | ||||||||||||||||
Edat a partir de la qual es podrà accedir a la jubilació ordinària en funció del període de carència: Disposició transitòria séptima del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre.
|
||||||||||||||||
Observacions | ||||||||||||||||
De conformitat amb la disposició addicional desena de l'Estatut dels treballadors, l'accés a la jubilació té caràcter voluntari, de manera amb caràcter general, el personal laboral de l'Administració Autonòmica, una vegada complida l'edat ordinària de jubilació, podrà optar per accedir a la mateixa o continuar prestant els seus serveis. Els treballadors que vulguin acollir-se a jubilació ordinària ho han de sol·licitar a través de la conselleria corresponent i amb una antelació mínima de 3 mesos a la data prevista de la jubilació. La conselleria competent en matèria de funció pública, remetrà amb una antelació aproximada de 2 mesos a la data en que la persona treballadora complirà el 65 anys, una comunicació als efectes que acrediti els seus requisits per jubilar-se. |
||||||||||||||||
Tramitació | ||||||||||||||||
Documentació: Segons l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Direcció General de Funció Pública, consultarà o recaptarà les dades i documents següents: consulta de naixement, consulta de dades d'identitat. A mès heu d'aportar fotocòpia de l'informe de vida laboral. I si la sol·licitud la tramita el/la representant de la persona interessada s'ha d'aportar una fotocòpia del document acreditatiu de la representació si no és mitjançant el REA. En el cas d'oposar-se a la consulta de les dades i documents necessaris per a la tramitació d'aquesta sol·licitud s'ha aportar la documentació següent:
|
||||||||||||||||
Lloc per a la presentació de la sol·licitud: En el registre de la conselleria a la qual pertany la persona interessada, o també en qualsevol de les formes que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015. | ||||||||||||||||
Òrgan competent per a la tramitació: Servei de Gestió de Personal Laboral i Acció Social. |