Ajudes per a fills menors de 18 anys
Nom del procediment |
Ajudes per a fills o filles menors de 18 anys |
Objecte |
Ajuda econòmica compensatòria de les despeses realtizades amb caràcter de guarda, custòdia i educació dels fills i de les filles.
|
Normativa reguladora |
Article 6 de la Llei 3/2007, de 27 de març (BOIB 49/2008) de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Article 4 del Decret 135/1995, de 12 de desembre, pel qual es regula l’acció social a favor del personal funcionari i personal laboral de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. (BOIB 160/1995). Ordre de 24 de gener de 1996, que desenvolupa parcialment el Decret 135/1995 d’acció social (BOIB 22/1996). Decret 26/1996, de 26 de febrer, que modifica el Decret 135/1995, de 12 de desembre. Article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Article 50.2 i 51 a) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB 44/2003).
|
Termini màxim per resoldre i notificar |
6 mesos |
Efectes del silenci |
Desestimatori |
Òrgan competent per resoldre |
Director general de Funció Pública, per delegació (Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de 2 d'agost de 2023 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal. Boib núm. 109 de 5 d'agost de 2023) |
Forma d'iniciació |
A instància de part. |
Fi de la via administrativa |
Sí |
Requisits |
Quan els fills o filles siguin majors d'edat laboral, la persona peticionària de l'ajuda haurà d'acreditar, per poder-la percebre, que aquests fills o filles no tenen ingressos propis. Aquesta ajuda serà incompatible amb l'ajuda per a l'atenció de persones amb discapacitat. |
Observacions |
Tramitació |
Documentació En el cas de no oposar-se a la verificació per part de l'Administració per vies telemàtiques, s'ha d'aportar:
En el cas d'oposar-se a la consulta de les dades necessàries per a la tramitació s'ha d'aportar la següent documentació:
|
Lloc per a la presentació de la sol·licitud: En el registre de la conselleria a la qual pertany la persona interessada, o també en qualsevol de les formes que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015. |
Òrgan competent per a la tramitació: Servei de Gestió de Personal Laboral i Acció Social. |