Excedència voluntària per cura de familiars
Nom del procediment |
Excedència voluntària per cura de familiars |
Objecte |
Concessió excedència voluntària per cura de familiars al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en els següents supòsits: - Per tenir cura de fills o filles per naturalesa, adopció o acolliment permanent com preadoptiu, de durada no superior a tres anys, comptador des de la data de naixement o de la resolució judicial o administrativa en el seu cas. - Per tenir cura d'un familiar a càrrec fins al segon grau de consanguinitat o afinitat, de durada no superior a un any, que per raons d'edat, accident o malaltia, o discapacitat no es pugui valer per si mateix i no dugui a terme cap activitat retribuïda. |
Normativa reguladora |
Article 53.2 del Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. |
Termini màxim per resoldre i notificar |
1 mes |
Efectes del silenci |
Estimatori |
Òrgan competent per resoldre |
Director general de Funció Pública, per delegació (Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de 2 d'agost de 2023 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal. Boib núm. 109 de 5 d'agost de 2023) |
Forma d'iniciació |
A instància de part. |
Fi de la via administrativa |
Sí |
Observacions |
La persona treballadora haurà de sol·licitar el reingrés en el termini dels 30 dies següents de la finalització de l'excedència concedida o passar a la situació d'excedència voluntària ordinària. |
Tramitació |
Documentació: En el cas de no oposar-se a la verificació per part de l'Administració per vies telemàtiques s'ha de presentar: - Documentació acreditativa del parentiu (no cal presentar-ho en cas de fill/a o cònjuge). En el cas d'oposar-se a la consulta de les dades necessàries per a la tramitació s'ha d'aportar la documentació següent: - Documentació acreditativa del parentiu. |
Lloc per a la presentació de la sol·licitud: En el registre de la conselleria a la qual pertany la persona interessada, o també en qualsevol de les formes que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015. |
Òrgan competent per a la tramitació: Servei de Gestió de Personal Laboral i Acció Social. |