Nom del procediment |
Declaració en la situació administrativa de Serveis especials |
Objecte |
Reconèixer la situació administrativa de serveis especials al personal funcionari. |
Normativa reguladora |
Article 99 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49 de 3 d'abril de 2007). Article 87 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (BOE núm. 261 de 31 d'octubre de 2015). Capítol III del Reial Decret 365/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament de Situacions Administratives dels funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat. |
Termini màxim per resoldre i notificar |
2 mesos |
Efectes del silenci |
Desestimatori |
Òrgan competent per resoldre |
Directora general de Funció Pública, per delegació (Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 24 de febrer per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal. Boib núm. 31 de 4 de març de 2021) |
Forma d'iniciació |
A instància de part. |
Fi de la via administrativa |
Sí |
Observacions |
El personal funcionari en situació de serveis especials té dret a la reserva de lloc de feina, i el temps de permanència en aquesta situació serà computable a l'efecte de triennis, consolidació de grau personal, promoció i carrera administrativa. El personal funcionari que sigui declarat en situació de serveis especials pels supòsits de l'article 99.1 a, b, d, e i k de la LFPCAIB tendràn dret a les ajudes per acció social establertes al Decret 135/1995, de 12 de desembre, pel qual es regula l'acció social a favor dels funcionaris i del personal laboral de la CAIB, sempre i quan en el nou destí o càrrec no es percebi cap quantia per aquest concepte. |
Tramitació |
Lloc per a la presentació de la sol·licitud: En el registre de la conselleria a la qual pertany la persona interessada, o també en qualsevol de les formes que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015. |
Òrgan competent per a la tramitació: Servei de Gestió de Personal Funcionari. |