Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Notificacions electròniques tramitades per l'Agència Tributària de les Illes Balears

Realitzar els tràmits previs necessaris per a rebre les notificacions i comunicacions emeses per l'ATIB per mitjans electrònics

Código SIA

2651190

Personas destinatarias

Ciutadans

Plazo máximo para la resolución y notificación

No existeix termini

Silencio administrativo

No és d'aplicació

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

El sistema de notificació i comunicacions electròniques en l'àmbit de l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB) es regeix pel Decret 14/2019, de 15 de març, i altra normativa que sigui aplicable, en general, en matèria de notificacions electròniques i, en particular, de notificacions en matèria tributària.

Per a poder accedir al mòdul de notificació i comunicacions electròniques, és necessari tenir un certificat digital reconegut, DNI electrònic o Cl@ve).

Respecte al funcionament i operativa general de la notificació electrònica, ha de tenir en compte el següent:

1. Excepte en els casos en què s'estigui obligat (veure l'apartat següent), l'adhesió al sistema de notificació electrònica és voluntària. S'han de distingir dos casos:

1.1 Adhesió en nom propi (persones físiques): Es realitza utilitzant un certificat personal que pot obtenir qualsevol ciutadà espanyol o estranger, major d'edat o menor emancipat que estigui en possessió de DNI o NIE. El sistema utilitzarà el nom i NIF del certificat digital i ha d'introduir les dades sol·licitades, en tot cas, una adreça de correu electrònic i un telèfon mòbil i acceptar les condicions. A continuació, s'enviarà un missatge sms al telèfon mòbil amb un codi de verificació que ha d'introduir en l'adreça web de validació que se li indicarà en el correu electrònic enviat a aquest efecte.

1.2 Adhesió amb certificat de representació (persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídica): Es realitza utilitzant un certificat de representació de la persona jurídica o entitat sense personalitat jurídica a què es refereix l'article 35.4 de la Llei General Tributària. El sistema utilitzarà les dades de la persona jurídica o entitat representada per tramitar l'adhesió al sistema de notificacions electròniques. Ha d'introduir les dades sol·licitades, en tot cas, una adreça de correu electrònic i un telèfon mòbil i acceptar les condicions. A continuació, s'enviarà un missatge SMS al telèfon mòbil amb un codi de verificació que ha d'introduir en l'adreça web de validació que se li indicarà en el correu electrònic enviat a aquest efecte.

L'adhesió amb certificat de representació suposa l'alta en el sistema de notificacions electròniques al subjecte representat, no al representant.

En tots dos casos quan s'hagi realitzat el tràmit es rebrà un correu electrònic de confirmació i un document justificatiu de l'alta en el sistema. Fins que no hagi obtingut el document justificatiu de l'alta en el sistema no es considerarà adherit al sistema de notificació electrònica.

L'adhesió té una vigència indefinida, tret que se sol·liciti la revocació o modificació del sistema de notificació.

2.- Estan obligades a rebre per mitjans electrònics les comunicacions i les notificacions administratives que generi l'ATIB les persones jurídiques, les entitats sense personalitat i les persones físiques que exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, inclosos en tot cas els notaris i els registradors de la propietat i mercantils, així com les persones que, en el seu cas, les representin.

Aquestes persones o entitats han d'accedir a la seu electrònica de l'ATIB per a comprovar si tenen notificacions o comunicacions pendents i, en el seu cas, poder consultar-les.

No obstant això, la primera vegada que s'accedeixi a la seu electrònica de l'ATIB se sol·licitarà una adreça de correu electrònic a l'efecte de que, quan es faci una comunicació o notificació, es pugui enviar l'avís a què es refereix apartat següent.

3.- A les persones adherides (amb caràcter voluntari o obligatori) se'ls remetrà a l'adreça de correu electrònic facilitada un avís de caràcter informatiu relatiu a l'existència de la notificació i també l'enllaç per a accedir (amb el certificat digital) al seu contingut a través de la seu electrònica de l'ATIB. En cas que així s'hagi sol·licitat en el moment de l'adhesió al sistema, també s'enviarà un sms al telèfon mòbil facilitat.

La falta de pràctica d'aquest avís no impedeix que la notificació sigui considerada plenament vàlida.

4.- L'accés al contingut de l'acte objecte de la notificació implica el moment a partir del qual la notificació s'entén produïda amb caràcter general legals.

El transcurs de 10 dies naturals a partir de la data de posada a la disposició de la notificació sense accedir al seu contingut determina que la notificació ha estat rebutjada.

Les notificacions fetes en dies inhàbils s'entendran efectuades a primera hora del següent dia hàbil.

5.- Les persones que s'hagin adherit al servei de notificacions electròniques poden consultar en qualsevol moment les notificacions electròniques generades accedint, mitjançant el corresponent certificat digital, a la Carpeta fiscal o al mòdul de notificació electrònica.

6.- Encara que l'adhesió al sistema de notificació electrònica, l'ATIB podrà practicar les notificacions per mitjans no electrònics, en els següents suposats:

a) Quan la comunicació o notificació es realitzi en ocasió de la compareixença espontània de l'obligat o el seu representant en les oficines de l'ATIB i sol·liciti la comunicació o notificació personal en aquest moment.

b) Quan la comunicació o notificació electrònica resulti incompatible amb la immediatesa o celeritat que requereixi l'actuació administrativa per a assegurar la seva eficàcia.

c) Quan les comunicacions i notificacions haguessin estat posades a la disposició d'un operador postal per al seu lliurament als obligats tributaris amb antelació a la data en què l'ATIB tingui constància de la sol·licitud per l'interessat de la seva inclusió en el sistema de remissió de notificacions i comunicacions per via electrònica.

7.- En cas que es faci una notificació per mitjans electrònics i no electrònics, s'entendran produïts tots els efectes a partir de la primera de les comunicacions o notificacions correctament efectuada.

8.- No s'efectuaran per mig electrònic les següents notificacions:

a) Quan l'acte a notificar vagi acompanyat d'elements que no siguin susceptibles de conversió en format electrònic.

b) Les que, d'acord amb la seva normativa específica, hagin de practicar-se mitjançant personació en el domicili fiscal de la persona o entitat obligada o en un altre lloc assenyalat a aquest efecte per la normativa o en qualsevol altra forma no electrònica.

c) Les que pugui efectuar l'ATIB en la tramitació de les reclamacions economicoadministratives.

d) Les que puguin contenir mitjans de pagament a favor de les persones o entitats obligades.

e) Les dirigides a les entitats de crèdit per a l'embargament de diners o valors dipositats en comptes de l'entitat de crèdit.

f) Les notificacions de resolucions i actuacions en els procediments d'alienació de béns.

9.- Els adherits al sistema de notificació electrònica poden assenyalar, en determinades condicions, un màxim de 30 dies naturals per cada any natural durant els quals no remetran notificacions electròniques.

No obstant això, quan això sigui incompatible amb la immediatesa o celeritat que pugui requerir l'actuació, es podrà fer la notificació per mitjà no electrònic.

Assenyalament dies de no remissió de notificacions electròniques.

Les persones i les entitats que estiguin incloses, amb caràcter voluntari o obligatori, en el sistema de recepció per mitjans electrònics de notificacions podran assenyalar un màxim de trenta dies naturals en cada any natural durant els quals no es remetran notificacions per via electrònica.

Aquesta possibilitat només serà aplicable a les notificacions, però no a les comunicacions.

2. No obstant això, quan el que es disposa en l'apartat anterior resulti incompatible amb la immediatesa o celeritat que requereixi l'actuació administrativa per a assegurar la seva eficàcia, serà aplicable el que es disposa en la lletra b de l'apartat 3 de l'article 2 d'aquest decret (14/2019), podent la ATIB, en aquests casos, desenvolupar les actuacions de notificació regulades en la Llei General Tributària i en la seva normativa de desenvolupament.

3. L'assenyalament dels dies en què no es realitzaran notificacions electròniques, l'ha d'efectuar obligatòriament la persona o l'entitat inclosa en el sistema de notificació i comunicació electròniques mitjançant una sol·licitud que estarà disponible en la seu electrònica de l'ATIB; aquesta persona o entitat ha de tenir instal·lat en el navegador un certificat electrònic admès per l'ATIB.

L'assenyalament dels dies en què no es realitzaran notificacions electròniques té els següents condicionants i efectes:

a) Es podran assenyalar un màxim de trenta dies naturals per any natural, sent aquests dies de lliure elecció i sense necessitat d'haver d'agrupar un número mínim dels mateixos o de prorratejar els dies pel període de l'any natural restant.

b) La sol·licitud ha de realitzar-se amb una antelació mínima de set dies naturals al primer dia en què vagi a fer efecte i, una vegada assenyalats, es podran modificar mitjançant una sol·licitud expressa que deixarà sense efecte el període inicialment triat, amb els mateixos límits respecte al nombre màxim de dies anuals i antelació mínima indicats anteriorment.

c) El retard en la notificació es considerarà dilació no imputable a l'Administració, en els termes establerts en l'article 104 del Reglament general de les actuacions i els procediments de gestió i inspecció tributàries i de desenvolupament de les normes comunes dels procediments d'aplicació dels tributs, aprovat pel Reial decret 1065/2007, de 27 de juliol.

d) L'assenyalament afectarà exclusivament les notificacions que poguessin haver-se efectuat en els dies assenyalats. En cap cas aquests dies es descomptaran del còmput dels terminis que s'hagin iniciat, per haver-se produït la notificació amb anterioritat al primer dels dies assenyalats.

Órgano competente para resolver

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

Trámites

X

Adhesió sistema de notificacions electròniques

Requisitos

Ser persona interessada en el procediment

Documentación a presentar

Modelos:

Plazo máximo

No hi ha termini

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

C/ de Can Troncoso, 1. Tel.: 971176688 - Fax: 971176323

(atib@atib.es)

Observaciones

En el supòsit de no estar obligat a la recepció de les notificacions electròniques pot donar-se d'alta de manera voluntària de la forma següent:

1r Accedir a "Les meves notificacions"

2n Autenticar-se per mitjà de DNI electrònic, certificat digital o Cl@ve.

3r Accedir a "Àrea personal" i indicar correu electrònic i telèfon mòbil i seleccionar "servei actiu" en l'apartat de Servei de notificacions electròniques.

4t Rebrà un correu electrònic amb un missatge d'activació i un altre per a confirmar l'activació del servei.

X

Revocació de l'adhesió al sistema de notificacions electròniques

Requisitos

Ser persona interessada en el procediment

Documentación a presentar

Modelos:

Plazo máximo

No hi ha termini

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

C/ de Can Troncoso, 1. Tel.: 971176688 - Fax: 971176323

(atib@atib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Agència Tributària Illes Balears (ATIB)

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar