Requisits
1. Poden ser entitats beneficiàries d'aquests ajuts:
a) Les organitzacions empresarials i sindicals més representatives a les Illes Balears a què es refereix l'article 12 de la Llei 31/1995.
b) Les organitzacions empresarials i sindicals representatives a les Illes Balears en el seu àmbit sectorial corresponent.
c) Les fundacions o altres entitats constituïdes per les entitats indicades en els apartats anteriors per a la consecució de qualsevol dels seus fins.
2. Els sol·licitants d'aquests ajuts han d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La sol·licitud dels ajuts comporta l'autorització perquè l'IBASSAL pugui comprovar d'ofici que l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte en cas de denegació expressa. En aquest cas, el sol·licitant ha d'aportar els certificats corresponents, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.
3. No poden obtenir la condició de beneficiàries de les subvencions les entitats i organitzacions en les quals concorri alguna de les circumstàncies previstes als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003 i a l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions; l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes; l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.
Documentació a presentar
La documentació que s'ha d'aportar és la següent:
1. Documentació general:
a) El model de sol·licitud (annex 3) que inclou les declaracions responsables següents:
— Que l'entitat sol·licitant es compromet a complir amb les obligacions previstes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.
— Que l'entitat sol·licitant no incorre en alguna de les circumstàncies previstes als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, i a l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions.
— Declaració expressa de no haver sol·licitat cap altre ajut per la mateixa finalitat a cap administració pública o ens privat o públic, ni haver-ne rebut cap o, en cas contrari, aportar una llista de les entitats a les quals ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'hagi obtingut alguna, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida.
— Que l'entitat no ha estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys perquè hagi exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, i no ha estat sancionada o condemnada per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.
— Que accepta íntegrament les condicions de la convocatòria; declara que totes les dades exposades són certes i, a més, facilitarà totes les actuacions de control possibles que es facin per comprovar que s'ha duit a terme correctament l'objecte d'aquests ajuts.
— Declaració de veracitat de dades bancàries.
b) La documentació acreditativa de les facultats de representació de la persona que signa la sol·licitud d'ajut com a representant de l'empresa beneficiària, com pot ser l'escriptura de poders de representació, la signatura de la sol·licitud amb el certificat digital de representació de l'empresa o documents similars. En el cas de representació mitjançant inscripció en el Registre Electrònic d'Apoderaments (REA) seria suficient el número de registre.
c) Còpia del document constitutiu de l'entitat i estatuts socials inscrits adequadament en el registre corresponent, així com acreditació de la representació de la persona signant de la sol·licitud.
d) Còpia del títol acadèmic que acredita la formació en prevenció de riscs laborals de la persona treballadora.
De conformitat amb els articles 53.1.d) i 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, que aprova el reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, l'IBASSAL pot obtenir, excepte manifestació expressa en sentit contrari, els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les seves obligacions amb l'Agència Tributària Estatal, la Seguretat Social i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
En cas que no autoritzi aquesta consulta, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent d'aquestes obligacions, juntament amb la sol·licitud d'ajuts; també pot obtenir dades que ja estan en poder de les administracions públiques, llevat que la persona interessada s'hi oposi expressament, la qual cosa s'ha de fer constar en el model de sol·licitud.
En virtut de l'article 28.3 de la Llei 39/2015, les persones sol·licitants tenen dret a no aportar la documentació que ja hagin aportat anteriorment a qualsevol administració, sempre que identifiquin el moment de presentació i l'òrgan davant el qual la varen presentar. Així mateix, d'acord amb l'article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, no és necessari adjuntar la documentació en cas que ja estigui en poder de l'IBASSAL perquè s'ha aportat en altres convocatòries. En aquests casos, el sol·licitant hi ha de fer constar l'expedient en el qual es troba la documentació, el moment de presentació i l'òrgan davant el qual es va presentar.
En el cas excepcional que l'IBASSAL no pugui aconseguir la documentació electrònicament, pot requerir l'entitat sol·licitant perquè l'aporti.
D'acord amb l'article 23 de la Llei general de subvencions i l'article 69 de la Llei 39/2015, l'IBASSAL pot requerir a l'entitat sol·licitant de l'ajut els documents que acreditin la veracitat de les dades que conté la seva declaració responsable.
2. Documentació tècnica:
a) Memòria tècnica i econòmica, signada electrònicament per la persona representant legal de l'entitat sol·licitant, que contindrà la descripció detallada del projecte que s'ha de realitzar i que inclourà:
— Identificació de l'entitat sol·licitant.
— Tipus de projecte:
— Projecte per a la realització d'accions intersectorials.
— Projecte per a la realització d'accions sectorials. En aquest cas s'haurà d'indicar el sector al qual es dirigeix.
— Descripció de les accions que comprèn el projecte. Caldrà identificar: el tipus d'acció, segons sigui d'informació, d'assistència tècnica, de formació o de promoció del compliment de la normativa sobre prevenció de riscos laborals.
— Les línies prioritàries d'actuació que s'han de desenvolupar en els projectes alineades amb els objectius de l'Estratègia Espanyola de Seguretat i Salut en el Treball 2023-2027, d'acord amb l'apartat 1 del punt quart d'aquesta convocatòria.
— Els indicadors de seguiment per a cada una de les accions que permetin avaluar de manera objectiva i quantificable els resultats obtinguts amb la realització d'aquestes.
— Cronograma d'execució de cada una de les accions.
— Objectius finals que l'entitat pretén assolir amb el projecte.
— Mitjans humans i materials que es requeriran per dur a terme el projecte.
— Pressupost global del projecte: desglossat per accions i tipus de despesa subvencionable, en què s'indiqui, si s'escau, la part cofinançada per l'entitat sol·licitant amb càrrec a recursos propis o de tercers.
— En el supòsit que l'entitat beneficiària concerti amb terceres persones l'execució de l'activitat objecte de subvenció: memòria justificativa que faci referència a la necessitat d'acudir a la subcontractació.
b) Qualsevol altra documentació que l'entitat estimi d'interès a l'efecte d'avaluar-ne la sol·licitud en relació amb els criteris de valoració que estableix el punt onzè d'aquesta convocatòria.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
El termini per presentar les sol·licituds és de 10 dies hàbils comptadors de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei Administratiu
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei Administratiu
Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló).
Tel.: 971178900
(subvencions@ibassal.caib.es)
Observacions
En el tràmit sol·licitud, i declaració responsable, hauran de presentar, emplenats i signats digitalment, els documents inclosos en l'apartat documents relacionats amb el tràmit (Sol·licitud, Annexes sol·licitud i la declaració de veracitat de dades .bancàries).