Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Subvencions per realitzar activitats en la prevenció de riscos laborals per a promoure la millora de les condicions de seguretat i salut en el treball, especialment a les petites empreses

Aquesta convocatòria té per objecte concedir subvencions, en règim de concurrència, per realitzar activitats en l'àmbit de la prevenció de riscos laborals conforme a la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals, amb la finalitat de promoure la millora de les condicions de seguretat i salut en el treball, especialment a les petites empreses.

Codi SIA

3191768

Persones destinatàries

a) Les organitzacions empresarials i sindicals més representatives a les Illes Balears a què es refereix l'article 12 de la Llei 31/1995;

b) Les organitzacions empresarials i sindicals representatives a les Illes Balears en el seu àmbit sectorial corresponent;

c) Les fundacions o altres entitats constituïdes per les entitats indicades en els apartats anteriors per a la consecució de qualsevol dels seus fins.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és de sis mesos comptadors des de l'endemà de l'acabament del termini de presentació de les sol·licituds.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL)

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud i declaració responsable

Requisits

1. Poden ser entitats beneficiàries d'aquests ajuts:

a) Les organitzacions empresarials i sindicals més representatives a les Illes Balears a què es refereix l'article 12 de la Llei 31/1995.

b) Les organitzacions empresarials i sindicals representatives a les Illes Balears en el seu àmbit sectorial corresponent.

c) Les fundacions o altres entitats constituïdes per les entitats indicades en els apartats anteriors per a la consecució de qualsevol dels seus fins.

2. Els sol·licitants d'aquests ajuts han d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La sol·licitud dels ajuts comporta l'autorització perquè l'IBASSAL pugui comprovar d'ofici que l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte en cas de denegació expressa. En aquest cas, el sol·licitant ha d'aportar els certificats corresponents, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

3. No poden obtenir la condició de beneficiàries de les subvencions les entitats i organitzacions en les quals concorri alguna de les circumstàncies previstes als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003 i a l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions; l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes; l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

Documentació a presentar

La documentació que s'ha d'aportar és la següent:

1. Documentació general:

a) El model de sol·licitud (annex 3) que inclou les declaracions responsables següents:

— Que l'entitat sol·licitant es compromet a complir amb les obligacions previstes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.

— Que l'entitat sol·licitant no incorre en alguna de les circumstàncies previstes als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, i a l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions.

— Declaració expressa de no haver sol·licitat cap altre ajut per la mateixa finalitat a cap administració pública o ens privat o públic, ni haver-ne rebut cap o, en cas contrari, aportar una llista de les entitats a les quals ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'hagi obtingut alguna, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida.

— Que l'entitat no ha estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys perquè hagi exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, i no ha estat sancionada o condemnada per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

— Que accepta íntegrament les condicions de la convocatòria; declara que totes les dades exposades són certes i, a més, facilitarà totes les actuacions de control possibles que es facin per comprovar que s'ha duit a terme correctament l'objecte d'aquests ajuts.

— Declaració de veracitat de dades bancàries.

b) La documentació acreditativa de les facultats de representació de la persona que signa la sol·licitud d'ajut com a representant de l'empresa beneficiària, com pot ser l'escriptura de poders de representació, la signatura de la sol·licitud amb el certificat digital de representació de l'empresa o documents similars. En el cas de representació mitjançant inscripció en el Registre Electrònic d'Apoderaments (REA) seria suficient el número de registre.

c) Còpia del document constitutiu de l'entitat i estatuts socials inscrits adequadament en el registre corresponent, així com acreditació de la representació de la persona signant de la sol·licitud.

d) Còpia del títol acadèmic que acredita la formació en prevenció de riscs laborals de la persona treballadora.

De conformitat amb els articles 53.1.d) i 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, que aprova el reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, l'IBASSAL pot obtenir, excepte manifestació expressa en sentit contrari, els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les seves obligacions amb l'Agència Tributària Estatal, la Seguretat Social i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

En cas que no autoritzi aquesta consulta, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent d'aquestes obligacions, juntament amb la sol·licitud d'ajuts; també pot obtenir dades que ja estan en poder de les administracions públiques, llevat que la persona interessada s'hi oposi expressament, la qual cosa s'ha de fer constar en el model de sol·licitud.

En virtut de l'article 28.3 de la Llei 39/2015, les persones sol·licitants tenen dret a no aportar la documentació que ja hagin aportat anteriorment a qualsevol administració, sempre que identifiquin el moment de presentació i l'òrgan davant el qual la varen presentar. Així mateix, d'acord amb l'article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, no és necessari adjuntar la documentació en cas que ja estigui en poder de l'IBASSAL perquè s'ha aportat en altres convocatòries. En aquests casos, el sol·licitant hi ha de fer constar l'expedient en el qual es troba la documentació, el moment de presentació i l'òrgan davant el qual es va presentar.

En el cas excepcional que l'IBASSAL no pugui aconseguir la documentació electrònicament, pot requerir l'entitat sol·licitant perquè l'aporti.

D'acord amb l'article 23 de la Llei general de subvencions i l'article 69 de la Llei 39/2015, l'IBASSAL pot requerir a l'entitat sol·licitant de l'ajut els documents que acreditin la veracitat de les dades que conté la seva declaració responsable.

2. Documentació tècnica:

a) Memòria tècnica i econòmica, signada electrònicament per la persona representant legal de l'entitat sol·licitant, que contindrà la descripció detallada del projecte que s'ha de realitzar i que inclourà:

— Identificació de l'entitat sol·licitant.

— Tipus de projecte:

— Projecte per a la realització d'accions intersectorials.

— Projecte per a la realització d'accions sectorials. En aquest cas s'haurà d'indicar el sector al qual es dirigeix.

— Descripció de les accions que comprèn el projecte. Caldrà identificar: el tipus d'acció, segons sigui d'informació, d'assistència tècnica, de formació o de promoció del compliment de la normativa sobre prevenció de riscos laborals.

— Les línies prioritàries d'actuació que s'han de desenvolupar en els projectes alineades amb els objectius de l'Estratègia Espanyola de Seguretat i Salut en el Treball 2023-2027, d'acord amb l'apartat 1 del punt quart d'aquesta convocatòria.

— Els indicadors de seguiment per a cada una de les accions que permetin avaluar de manera objectiva i quantificable els resultats obtinguts amb la realització d'aquestes.

— Cronograma d'execució de cada una de les accions.

— Objectius finals que l'entitat pretén assolir amb el projecte.

— Mitjans humans i materials que es requeriran per dur a terme el projecte.

— Pressupost global del projecte: desglossat per accions i tipus de despesa subvencionable, en què s'indiqui, si s'escau, la part cofinançada per l'entitat sol·licitant amb càrrec a recursos propis o de tercers.

— En el supòsit que l'entitat beneficiària concerti amb terceres persones l'execució de l'activitat objecte de subvenció: memòria justificativa que faci referència a la necessitat d'acudir a la subcontractació.

b) Qualsevol altra documentació que l'entitat estimi d'interès a l'efecte d'avaluar-ne la sol·licitud en relació amb els criteris de valoració que estableix el punt onzè d'aquesta convocatòria.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini per presentar les sol·licituds és de 10 dies hàbils comptadors de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei Administratiu

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei Administratiu

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(subvencions@ibassal.caib.es)

Observacions

En el tràmit sol·licitud, i declaració responsable, hauran de presentar, emplenats i signats digitalment, els documents inclosos en l'apartat documents relacionats amb el tràmit (Sol·licitud, Annexes sol·licitud i la declaració de veracitat de dades .bancàries).

X

Esmena de la sol·licitud

Requisits

Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els que exigeixen l'Ordre de bases reguladores i aquesta convocatòria o no incorpora els documents exigits, s'ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini improrrogable de 10 dies hàbils, esmeni l'errada o presenti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, se la tindrà per desistida de la seva sol·licitud, amb la resolució prèvia, que consistirà en la declaració d'aquesta circumstància, amb indicació dels fets produïts i les normes aplicables.

Documentació a presentar

Termini màxim

10 dies hàbils, des de la notificació del requeriment d'esmena.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei Administratiu

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei Administratiu

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(subvencions@ibassal.caib.es)

X

Justificació

Requisits

L'import de la subvenció s'ha d'abonar una vegada dictada la resolució corresponent i justificada la realització de l'actuació que fonamenta la concessió de l'ajut amb la presentació de la documentació justificativa.

Documentació a presentar

La justificació s'ha de documentar mitjançant els documents següents, de conformitat amb els models que s'adjunten, com a annexos, en aquesta convocatòria:

a) Compte justificatiu (annex 5).

b) Certificat signat per la persona que representi legalment l'entitat beneficiària que acrediti la realització efectiva de l'activitat d'acord amb la sol·licitud de subvenció i l'aplicació dels fons percebuts a la finalitat que en fonamentà la concessió (annex 6).

c) Memòria d'activitats i criteris d'imputació de les despeses (annex 7).

d) Una relació dels justificants imputats, d'acord amb el model que figura en l'annex 8 d'aquesta convocatòria. L'òrgan corresponent podrà requerir que aquesta informació s'enviï també per correu electrònic.

e) La justificació de les despeses generades per l'activitat:

1r. Les despeses de personal s'acreditaran mitjançant:

— Còpia dels contractes de treball.

— Nòmines i justificants que acreditin el pagament efectiu d'aquestes.

— Relació de liquidació de cotitzacions (RLC) i Relació nominal de treballadors (RNT) (antics TC-1 i TC-2) en les quals constin les persones treballadores contractades i les quantitats ingressades a la Seguretat Social i el pagament d'aquestes o altres documents comptables de valor probatori equivalent.

— Còpia del model 190, resum anual de retencions de l'IRPF practicades a l'exercici d'execució del projecte.

2n. Les despeses directes de l'activitat: cal aportar la factura o altres documents comptables de valor probatori equivalent de la despesa, així com els corresponents documents acreditatius del pagament.

3r. Despeses indirectes: cal aportar la factura o altres documents comptables de valor probatori equivalent de la despesa, així com els corresponents documents acreditatius del pagament.

4. Els justificants de la inversió subvencionada, és a dir, les factures i els pagaments corresponents, han d'estar inclosos dins el període d'elegibilitat comprès entre l'1 de gener de 2025 i el 31 d'octubre de 2025 (ambdós inclosos), excepte la cotització a la Seguretat Social a càrrec de l'empresa corresponent al mes d'octubre, que es podrà abonar fins al 15 de novembre de 2025.

5. La justificació de l'activitat executada i sol·licitud de pagament s'ha de presentar de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que, a aquest efecte, estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini per justificar la realització de les activitats subvencionades i presentar aquesta documentació justificativa acaba el dia 15 de novembre de 2025 o en la data que estableixi la resolució de concessió, si és posterior.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei Administratiu

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei Administratiu

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(subvencions@ibassal.caib.es)

Observacions

En el tràmit justificació, hauran de presentar, emplenats i signats digitalment, els documents inclosos en l'apartat documents relacionats amb el tràmit.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL)

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar