Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria 2023-2024 d'ajuts per a la promoció de l'ocupació i la millora de la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals de les Illes Balears

La convocatòria té per objecte fomentar l'ocupació i la millora de la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals dins l'àmbit territorial de les Illes Balears d'acord amb els programes següents:

a) Programa I: Manteniment de llocs de feina.

Va destinat a subvencionar aquelles cooperatives, microcooperatives i societats laborals que mantenguin els llocs de feina que tenien en la data de sol·licitud de l'ajut. Els llocs de feina s'han de mantenir un mínim de 6 mesos, a partir de la resolució de concessió de la subvenció.

b) El Programa II: Incorporació de socis treballadors o de treball i incorporació de socis fundadors.

S'adreça a la incorporació de persones en situació de demanda d'ocupació com a socis treballadors o de treball o socis fundadors, a microcooperatives.

c) Programa III: Creació de microcooperatives.

Fomenta la creació de microcooperatives mitjançant la subvenció de les despeses de posada en marxa.

d) Programa IV: Inversions en noves tecnologies.

Finança inversions en noves tecnologies de la informació i les comunicacions que contribueixin a la creació, consolidació o millora de la competitivitat de cooperatives, microcooperatives i societats laborals.

Codi SIA

2986181

Persones destinatàries

Les cooperatives, microcooperatives i societats laborals, legalment constituïdes, amb domicili fiscal i centre de treball on es realitza l'actuació a la comunitat autònoma de les Illes Balears, i inscrites en els registres de cooperatives i de societats laborals de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és de sis mesos comptadors des de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

sol·licitud

Requisits

3.2 Requisits generals:

Les entitats sol·licitants han de reunir els requisits generals següents:

a) No estar sotmès a cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei autonòmica de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

b) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la comunitat autònoma, i de les obligacions amb la Seguretat Social.

c) Haver dut a terme l'organització preventiva de riscs laborals.

d) En cas de ser una empresa de més de cinquanta treballadores o treballadors, complir l'obligació de reserva de quota d'un 2% a favor de treballadores o treballadors discapacitats, llevat que tengui degudament autoritzada l'aplicació de les mesures alternatives.

e) Les cooperatives i les microcooperatives han d'estar al corrent de les obligacions que estableix la Llei 5/2023, de 8 de març, de societats cooperatives dels Illes Balears, és a dir: presentació de comptes anuals, llibres societaris, llibres comptables i totes aquelles modificacions que hagi sofert la societat (renovació del consell rector, renovació de l'interventor, modificació d'estatuts, etc.) i sigui obligatori comunicar al Registre de Cooperatives de les Illes Balears.

f) Les societats laborals han d'estar al corrent de les obligacions regulades en la Llei 44/2015, de 14 d'octubre, de societats laborals i participades, i en el Reial decret 2114/1998, de 2 d'octubre, sobre Registre Administratiu de Societats Laborals: modificació del capital social, trasllat de domicili, augment del límit de les hores/any treballades i les transmissions d'accions o participacions socials.

g) No haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei autonòmica 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei autonòmica 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

h) No haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes per infraccions en matèria de cooperatives o de l'ordre social.

3.3 Requisits específics:

Per al Programa II:

Tal com estableix el punt 1.b d'aquesta convocatòria, aquest programa va adreçat a socis treballadors o fundadors que estiguin inscrits com a demandants d'ocupació. Per tant, és requisit preceptiu per a ser beneficiari que el soci treballador o fundador estigui inscrit com a demandant de feina el dia anterior a la data de constitució de la cooperativa, microcooperativa o societat laboral.

Documentació a presentar

DOCUMENTACIÓ PER LLIURAR

9. 1 Documentació general als 4 programes:

1) La sol·licitud signada electrònicament, d'acord al model normalitzat que apareix en l'Annex I d'aquesta convocatòria, juntament amb totes les declaracions responsables.

2) Declaració de veracitat de dades bancàries d'acord al model normalitzat i signat electrònicament, disponible en seu electrònica a la següent adreça: dgpe.caib.es

3) Còpia de l'escriptura pública o acta de constitució de l'entitat, i estatuts degudament inscrits en el registre corresponent. En el cas d'entitats que haguin presentat la documentació en la sol·licitud de subvenció d'anys anteriors, especificació d'aquesta circumstància.

4) Còpia del document fefaent que acrediti, per qualsevol forma vàlida en dret, la representació de l'entitat. En el cas d'entitats que haguin presentat la documentació en la sol·licitud ds d'anys anteriors, especificació d'aquesta circumstància.

5) Memòria que reculli les activitats realitzades en relació a cada un dels programes subvencionats.

6) Certificat de l'empresa de prevenció de riscs laborals d'haver realitzat l'organització preventiva de riscs laborals perceptiva.

7) En cas de ser una empresa de més de 50 treballadors, certificat de complir amb l'obligació de reserva de quota d'un 2 % a favor de treballadores o treballadors discapacitats o còpia de l'autorització de l'aplicació de les mesures alternatives, emès per l'autoritat competent.

8) En el cas que s'hagi denegat l'autorització a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en el seu nom per l'òrgan competent o autoritzat:

- Certificat de trobar-se al corrent de pagament en el règim de la Seguretat Social.

- Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària Estatal.

- Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

- Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat (DNI), del representat de l'entitat sol·licitant.

9.2 Documentació específica del PROGRAMA I:

1) Informe de vida laboral del codi de compte de cotització (CCC) que faci referència a l'entitat sol·licitant. L'interval d'aquest informe CCC ha d'anar des de dia 1 de gener de l'any 2022 fins a la data de presentació de la sol·licitud de subvenció. No és necessari l'informe de vida laboral del treballador.

9.3. Documentació específica del PROGRAMA II:

La Direcció General de Promoció Econòmica comprovarà d'ofici que la persona incor-porada com a soci laboral o soci treballador estava inscrit com a demandant d'ocupació prèviament a la data de constitució de la cooperativa, microcooperativa o sociedad la-boral.

1) En el cas d'incorporació com a soci treballador o de treball o soci fundador d'una persona víctima de violència de gènere:

Certificat expedit per la persona titular de l'òrgan estatutari amb poder suficient per acreditar que la persona que s'incorpora com a soci és víctima de violència de gènere.

2) En el supòsit d'incorporació de persones:

Certificat expedit per la persona titular de l'òrgan estatutari amb poder suficient per acreditar que la incorporació suposa un increment de l'ocupació respecte de la mitjana dels dotze mesos anteriors a la data d'incorporació dels nous socis o sòcies pels quals se sol·licita la subvenció, excepte en el cas que la incorporació es produeixi per substituir una altra persona sòcia treballadora o de treball que s'hagi jubilat en el període indicat. A l'efecte de calcular l'increment de l'ocupació, s'ha de tenir en compte el nombre de persones sòcies treballadores o de treball.

3) En el supòsit d'incorporació de persones, per substituir una altra persona sòcia treballadora o de treball o sòcia fundadora que s'hagi jubilat:

a) Certificat expedit per la persona titular de l'òrgan estatutari amb poder suficient per acreditar que en els dotze mesos anteriors a la incorporació per la qual se sol·licita la subvenció ha causat baixa per jubilació la persona sòcia treballadora o de treball (on indiqui el nom i el seu DNI).

b) I la resolució de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

4) En cas d'incorporacions de persones sòcies treballadores o de treball o persones sòcies fundadores:

Certificat expedit per la persona titular de l'òrgan estatutari amb poder suficient per acreditar que aquestes persones no han tingut aquesta condició en la societat en els dos anys anteriors a la incorporació.

5) Certificat expedit per la persona titular de l'òrgan estatutari a qui correspongui aquesta funció, en el qual es faci constar la data d'alta i permanència com a soci treballador o de treball de la persona incorporada i còpia del full del llibre de socis i sòcies en què es registra l'alta.

El certificat ha d'incloure, de forma detallada, la mitjana de persones sòcies treballadores o de treball, amb indicació del règim corresponent a la Seguretat Social, i de treballadores i treballadors amb contracte indefinit en cada un dels dotze mesos anteriors a la incorporació de cada persona sòcia treballadora o de treball per la qual se sol·licita la subvenció; a més, s'hi ha de calcular la mitjana, que s'ha de comparar amb l'ocupació total existent el dia de la incorporació.

En el cas que la cooperativa, microcooperativa o societat laboral porti menys d'un any en funcionament, el certificat s'ha de referir al període comprès entre l'inici de l'activitat i la data de la incorporació de la persona sòcia treballadora o de treball.

6) En el cas d'incorporació de treballadors o treballadores titulars d'un contracte temporal amb l'entitat sol·licitant, còpia del contracte de treball.

7) En el supòsit d'incorporació de persones en situació d'exclusió social o de persones amb discapacitat, els certificats corresponents emesos per les administracions públiques competents o declaració responsable referent a aquesta situació. S'haurà de tenir a disposició de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular la documentació acreditativa d'aquesta circumstància.

8) En el cas d'incorporacions a temps parcial o de caràcter fix discontinu:

- Si l'entitat sol·licitant és una societat laboral, còpia del contracte de treball.

- Si l'entitat sol·licitant és una cooperativa, certificat expedit per la persona titular de l'òrgan estatutari a qui correspongui aquesta funció, en el qual es faci constar la durada de la jornada que té fixada la persona que s'incorpora amb relació a la d'un soci a jornada completa o el període d'activitat inicialment previst en el cas de fixos discontinus.

9) Alta en la Seguretat Social de la persona que s'incorpora com a sòcia. En el cas que l'alta de la persona incorporada com a sòcia treballadora o de treball es produeixi en una mutualitat de previsió alternativa al règim de la Seguretat Social, s'ha d'aportar el certificat d'alta emès per la mutualitat corresponent.

9.4. Documentació específica del PROGRAMES III i IV:

1) Memòria explicativa de les despeses realitzades (veure annex III).

2) Documentació justificativa de les despeses realitzades:

Justificació de les despeses, s'ha de presentar:

- Llistat de les despeses d'acord al model normalitzat que apareix dins la sol·licitud. En el llistat s'han de fer constar les dades següents: Número de factura, data, proveïdor, concepte, base imposable, IVA, import total, justificant de pagament, forma de pagament i data de pagament.

- Còpia de la factura, on han de constar les dades següents: Número de factura, data, concepte, base imposable, IVA, import total, emissor i destinatari de la factura.

- Una còpia dels documents bancaris que permetin acreditar els pagaments efectuats, la data del pagament, l'import pagat i el concepte. Alhora aquests documents han de permetre identificar la factura, el número de factura abonada, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura respectivament.

No s'admeten:

-Factures justificatives inferiors a 100 euros (IVA inclòs) a no ser que siguin absolutament necessàries per justificar l'import del programa, perquè no es disposa de factures amb import més elevat.

-Tiquets de caixa.

-Pagaments en efectiu.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

6.1. Terminis:

-. Per al primer període de 2023: De l'1 de juny del 2023 fins al 30 de juny de 2023, ambdós inclosos.

-. Per al segon període de 2024: De l'1 de juny del 2024 fins al 30 de juny de 2024, ambdós inclosos.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Emprenedoria, Economia Social i Circular

Carrer Calçat 2-A (2ª planta). Tel.: 971178900

(promocioeconomica@caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar