Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajudes de desplaçament per a l'alumnat universitari empadronat a l'illa de Mallorca que cursa estudis universitaris a la UE-27 durant el curs acadèmic 2023-2024

Ajudes per compensar part del cost del desplaçament de l'alumnat universitari de les Illes Balears empadronat a Mallorca que, atès el fet insular, s'han de desplaçar i han de residir fora de l'illa de Mallorca on es troba el seu domicili familiar per cursar estudis universitaris oficials a qualsevol país de la Unió Europea (UE-27) durant l'any acadèmic 2023-2024.

Cofinançat amb el Factor d'Insularitat (RDL 4/2019).

Codi SIA

3052867

Persones destinatàries

Estudiants universitaris de les Illes Balears empadronats a Mallorca que s'hagin de desplaçar i residir fora de l'illa on es troba el seu domicili familiar per cursar estudis universitaris oficials a qualsevol país de la Unió Europea (UE-27) durant el curs acadèmic 2023-2024, sempre que no pugin fer els estudis a la seva illa de residència com a alumnes de la Universitat de les Illes Balears o dels centres que hi estan adscrits, bé perquè els estudis no s'hi ofereixen o bé perquè no hi han obtingut plaça i compleixin els requisits generals i acadèmics establerts en la convocatòria i es trobin en alguna de les circumstàncies descrites en cadascuna de les set categories establertes en el punt cinquè de la convocatòria.

Resten excloses d'aquesta convocatòria les persones que cursen els estudis següents:

Ensenyaments artístics superiors (estudis de música, de dansa, i d'art dramàtic, de conservació i restauració de béns culturals i d'arts plàstiques i disseny); ensenyaments superiors religiosos; ensenyaments superiors militars; estudis corresponents a títols propis de les universitats; estudis corresponents a un doctorat; estudis de les modalitats a distància, en línia o virtual, els estudis específics i obligatoris de preparació o especialització per a l'exercici professional que no siguin màsters universitaris oficials, i els estudis a centres adscrits a universitats que no siguin de països de la UE-27.

--------------------

Els estudiants empadronats a Menorca, Eivissa o Formentera han de sol·licitar les ajudes de desplaçament al seus respectius consells insulars, Consell Insular de Menorca, Consell Insular d'Eivissa, i Consell Insular de Formentera.

La llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, preveu dotacions pressupostàries específiques perquè els consells insulars de Menorca, Eivissa i Formentera publiquin les convocatòries d'ajudes corresponents als estudiants amb domicili a les illes esmentades.

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos comptadors des de la finalització del termini per presentar sol·licituds. En el cas que la convocatòria no es resolgui en aquest termini, totes les sol·licituds s'entendran desestimades.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

MÉS INFORMACIÓ a la pàgina web: https://dguni.caib.es

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Educació i Universitats

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Requisits generals:

- Tenir nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea (UE-27).

- Tenir domicili familiar a Mallorca.

- Cursar 42 crèdits o més d'una única titulació universitària oficial durant l'any acadèmic 2023-2024. En el cas de sol·licitants que cursen estudis corresponents a una programació conjunta d'ensenyaments oficials (PCEO) o doble grau, els crèdits poden ser de qualsevol de les dues titulacions de grau que componen la PCEO.

No es tendran en compte els crèdits convalidats, reconeguts o transferits.

- Cursar els estudis en una universitat pública o privada ubicada a algun dels països de la Unió Europea (UE-27).

---------------------

Requisits referents al rendiment acadèmic del curs 2022-2023:

- Els sol·licitants que tenen el títol de batxillerat, que accedeixen a la universitat mitjançant la PBAU i que es matriculen per primera vegada del primer curs d'uns estudis de grau: Acreditar una nota d'accés a la universitat igual o superior a 5,00 punts.

- Els sol·licitants del segon curs o dels posteriors, o els que es matriculen de primer, però no és la primera vegada que es matriculen d'un primer curs d'ensenyaments universitaris oficials: Haver superat durant el curs acadèmic 2022-2023 els següents percentatges dels crèdits de què es varen matricular segons la branca de coneixement:

- Arts i humanitats: 90 %

- Ciències: 65 %

- Ciències socials i jurídiques: 90 %

- Ciències de la salut: 80%

- Enginyeria o Arquitectura: 65 %

En qualsevol cas, el curs 2022-2023 el sol·licitant ha d'haver estat matriculat de 42 crèdits, com a mínim, d'una única titulació universitària oficial. En el cas dels estudis de PCEO o doble grau, els crèdits poden ser de qualsevol de les dues titulacions de grau que componen la PCEO.

No es tendran en compte els crèdits convalidats, reconeguts o transferits.

Per a estudis de màster, els sol·licitants han d'acreditar que durant el curs 2022-2023 es varen matricular, com a mínim, de 42 crèdits, a més, s'ha d'acreditar una nota mitjana de:

- Per a estudiants de primer curs màster:

Per a estudis de màsters que habiliten o que són una condició necessària per a l'exercici d'una professió regulada: 5,00 punts en els estudis previs que donen accés al màster.

Per als restants estudis de màster: 6,00 punts, com a nota mitjana mínima, en els estudis previs que donen accés al màster.

Les notes mitjanes procedents d'ensenyaments tècnics (branca de coneixement d'enginyeria i arquitectura) s'han de multiplicar pel coeficient 1,17.

- Per a estudiants de segon curs de màster:

Acreditar que s'han superat tots els crèdits de què s'havien matriculat el primer curs.

Aquest mateix criteri s'aplica també als casos d'estudiants amb una discapacitat igual al 65% o superior als quals s'havia reduït la càrrega lectiva.

----------------------------------------

Documentació a presentar

IMPORTANT !!!: EL SOL·LICITANT HA D'ADJUNTAR AL TRÀMIT DE SOL·LICITUD LA DOCUMENTACIÓ REQUERIDA EN EL PUNT VUITÈ DE LA CONVOCATÒRIA, que segons el cas particular, serà la següent (s'ha adjunta extract del punt vuitè):

1) L'imprès de sol·licitud emplenat en el tràmit telemàtic.

2) En el cas d'alumnes estrangers, una còpia del passaport, una còpia del número d'identitat d'estranger (NIE); en el cas d'alumnes estrangers no comunitaris, una còpia de la targeta de residència.

3) L'imprès de la matrícula universitària corresponent al curs acadèmic 2023-2024 en què consti la titulació i el nombre de crèdits matriculats.

4) Acreditació del pagament complet de la matrícula i de la resta de despeses acadèmiques i administratives del curs acadèmic 2023-2024: o bé tots els rebuts bancaris o bé mitjançant certificat emès per la universitat.

5) En el cas que el sol·licitant es matriculi de primer curs per primera vegada: Certificat amb el resultat de les proves de batxillerat per a l'accés a la universitat (PBAU).

----------

En el cas que el sol·licitant es matriculi de primer curs per primera vegada i accedeixi a la universitat per altres vies: Certificat de la nota de la prova o l'ensenyament que permet l'accés a la universitat.

---------

En el cas dels sol·licitants que accedeixin per primera vegada al primer curs d'uns ensenyaments de grau i hagin fet les proves d'accés a la universitat en el curs 2021-2022 o anteriors i en el dels sol·licitants de segon curs i/o posteriors, que durant el curs 2022-2023 no s'hagin matriculat d'ensenyaments universitaris oficials, una declaració responsable en la qual consti el darrer any acadèmic cursat.

----------

6) En el cas que el sol·licitant s'hagi matriculat del segon curs o dels posteriors, o que no es matriculi del primer curs d'uns ensenyaments universitaris oficials per primera vegada: Certificat acadèmic oficial complet validat per la universitat (CSV o segell) o un extracte complet de l'expedient personal del curs acadèmic 2022-2023 on han de constar totes les notes obtingudes en el curs 2022-2023 de les assignatures de les quals es va matricular i el nombre de crèdits.

----------

En el cas que el sol·licitant s'hagi matriculat del primer curs d'uns estudis de màster: Certificat acadèmic oficial complet del curs 2022-2023 validat per la universitat (CSV o segell) on ha de constar la nota mitjana dels estudis que donen accés al màster.

----------

En el cas de sol·licitants de segon curs de màster: Certificat acadèmic oficial complet validat per la universitat (CSV o segell) on ha de constar totes les notes obtingudes en el curs 2022-2023 de les assignatures de les quals es va matricular amb el nombre de crèdits.

----------

7) En el cas de sol·licituds corresponents a les modalitats 1, 4, 5 i 7 (punt cinquè de la convocatòria): Certificat de la Universitat de les Illes Balears que acrediti que no ha obtingut plaça.

8) En el cas de presentació de la sol·licitud en representació d'un tercer, acreditació de la representació legal i vigent amb la qual actúa la persona que signa la sol·licitud.

Termini màxim

Des del 4 de març fins al 10 de juliol de 2024, ambdós inclosos.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Universitat

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(dguniversitat@dguni.caib.es)

Observacions

1. L'interessat ha de presentar, mitjançant el tràmit telemàtic, la sol·licitud degudament emplenada i signada electrònicament, juntament amb la documentació requerida, segon el cas, del punt vuitè de la convocatòria.

2. En el cas de sol·licitants matriculats en un país que no sigui Espanya, la documentació acreditativa ha d'estar redactada en català, castellà, alemany, anglès, francès, italià o portuguès.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar