Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria d'ajuts a empreses que realitzin transport privat de mercaderies, i, estiguin d'alta a la divisió 46 del CNAE, residents a les Illes Balears

Aquesta convocatòria té per objecte regular l'atorgament de subvencions per a les empreses que realitzin el transport privat complementari de les mercaderies, com a complement necessari o adequat per al desenvolupament de la seva activitat principal, i, que la seva activitat empresarial estigui donada d'alta a la divisió 46 del CNAE, que inclou el comerç al per major i intermediaris del comerç, excepte de vehicles de motor i motocicletes, residents a les Illes Balears, per a la modernització del comerç i els serveis, i adaptació a criteris de competitivitat i qualitat.

Codi SIA

2986084

Persones destinatàries

1. Poden ser beneficiaris de les subvencions per desenvolupar les actuacions descrites al punt primer d'aquesta resolució:

· Les empreses que siguin microempreses i PIMES: es troben inclosos dins el concepte d'empresa, les empreses emergents (startups), cooperatives, autònoms, emprenedors, les microempreses, i la resta de petites i mitjanes empreses de les Illes Balears (d'ara endavant, PIMES), que exerceixen una activitat de comerç i de serveis, i que estiguin constituïdes prèviament a la data de publicació d'aquesta convocatòria.

Es considera PIME (petita i mitjana empresa), d'acord amb la Llei 2/2012, de 4 d'abril, de suport als emprenedors i emprenedores i a la micro, petita i mitjana empresa, l'empresa que en el moment de la sol·licitud compleixi la definició de pime establerta en l'annex 1 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.

Aquesta disposició defineix les microempreses i les petites i mitjanes empreses com les que:

A) Tenen menys de 250 treballadors i/o treballadores.

B) Tenen un volum de negoci anual no superior a 50 milions d'euros o bé, un balanç general anual que no sigui superior a 43 milions d'euros.

C) No participen en un 25% o més del seu capital o dels seus drets de vot en altres empreses que no compleixin els requisits anteriors.

D)Tenen la consideració de microempreses, les empreses que tenen menys de 10 empleats i un volum de negoci anual menor a 2 milions d'euros.

· Les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, fins i tot no tenint personalitat jurídica, puguin dur a terme els projectes, activitats o comportaments, o estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.

2. Els beneficiaris han de constar d'alta en el Impost d'Activitats Econòmiques de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària els mesos de gener i febrer de 2022, i estar al corrent del seu pagament.

3. Els beneficiaris han de constar d'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària els mesos de gener i febrer de 2022.

4. Els beneficiaris, en el moment de la presentació de la sol·licitud, han de complir tots els requisits que preveu l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

1. Beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris de les subvencions per desenvolupar les actuacions descrites al punt primer d'aquesta resolució:

Les persones físiques o jurídiques titulars d'empreses que compleixin els requisits per ser PIMES (micro, petita o mitjana empresa). Així mateix, poden ser beneficiaris les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, fins i tot no tenint personalitat jurídica, en pugui ser també titular.

Es considera PIME (micro, petita o mitjana empresa), d'acord amb la Llei 2/2012, de 4 d'abril, de suport als emprenedors i emprenedores i a la micro, petita i mitjana empresa, l'empresa que en el moment de la sol·licitud compleixi la definició de pime establerta en l'annex 1 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.

Aquesta disposició defineix les PIMES:

A) Tenen menys de 250 treballadors i/o treballadores.

B) Tenen un volum de negoci anual no superior a 50 milions d'euros o bé, un balanç general anual que no sigui superior a 43 milions d'euros.

C) No participar en un 25% o més del seu capital o dels seus drets de vot altres empreses que no compleixen els requisits anteriors.

D) Dins de la categoria de PIME, es considera petita empresa la que té menys de 50 treballadors i/o treballadores i un volum de negoci anual o un balanç general anual que no supera els 10 milions d'euros. Les PIME que no compleixen aquestes característiques tenen la condició de mitjana empresa.

D'altra banda, dins del grup de petites empreses, es considera microempresa la que té menys de 10 treballadors i/o treballadores i un volum de negoci anual o un balanç general anual que no supera els 2 milions d'euros.

2. Els beneficiaris han de desenvolupar la seva activitat en el territori de les Illes Balears. S'entén que l'activitat productiva o empresarial està ubicada a les Illes Balears quan hi radiqui el centre de treball principal de l'empresa, o, si no n'hi ha, el domicili social.

3. Els beneficiaris han de constar d'alta en l'Impost d'Activitats Econòmiques els mesos de gener i febrer de 2022, i estar al corrent del seu pagament.

4. Els beneficiaris han de constar d'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària els mesos de gener i febrer de 2022.

5. Els beneficiaris, en el moment de la presentació de la sol·licitud, han de complir tots els requisits que preveu l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Documentació a presentar

DOCUMENTACIÓ:

1. Les persones o entitats sol·licitants han de presentar, necessàriament, la documentació següent, que no pot ser consultada per l'Administració:

a)La sol·licitud signada electrònicament, d'acord amb el model normalitzat, juntament amb els Annexos corresponents d'aquesta convocatòria, disponibles en seu electrònica en la següent adreça: dgpe.caib.es.

b)Declaració de veracitat de dades bancàries d'acord amb el model normalitzat i signat electrònicament, disponible en seu electrònica a la següent adreça: dgpe.caib.es

c) En el cas de persones jurídiques o entitats sense personalitat jurídica, document constitutiu de l'entitat degudament inscrit, si és preceptiu, en el registre corresponent, o certificat d'inscripció registral, com també l'acreditació de la representació, per qualsevol forma vàlida en dret, amb què actua qui signa la sol·licitud, o una nota simple informativa del registre mercantil en què consti la inscripció de l'empresa i la representació de qui signa la sol·licitud. En el cas de persones jurídiques en l'escriptura pública o acta de constitució de l'entitat ha de constar el CNAE (Classificació Nacional Activitats Econòmiques).

En el cas que l'apoderament estigui inscrit en el Registre Electrònic d'Apoderaments (REA) serà necessari que aportis el Codi CSV del poder notarial.

d) Fitxa tècnica dels vehicles destinats al transport privat complementari de mercaderies.

e) L'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, durant els mesos de gener i febrer de 2022.

f) Certificat acreditatiu dels ajuts rebuts en règim de minimis.

2. La presentació de la sol·licitud electrònica de les subvencions previstes en aquesta convocatòria contindrà les següents declaracions responsables:

a) Declaració de no estar sotmès a cap de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

b) Declaració de totes les subvencions o ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, o si s'escau, una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat o obtingut cap.

c) Declaració que el centre de treball principal es troba a les Illes Balears.

d) Declaració responsable que els vehicles indicats a la sol·licitud estan destinats al transport privat de mercaderies.

e) Declaració responsable de no haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes per haver exercit o tolerat pràctiques prohibides d'acord amb:

· La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes

· La Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar la LGTBI-fòbia.

· El títol IV de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no discriminació.

f) Declaració responsable que la persona sol·licitant compleix amb tots els requisits i condicions per a l'accés a la subvenció, sense perjudici de la facultat de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular per a consultar els sistemes d'informació corresponents i verificar el compliment dels requisits i les condicions per part dels beneficiaris de la subvenció. Aquesta comprovació podrà realitzar-se amb anterioritat o posterioritat a la concessió de la subvenció. En cas de detectar-se l'incompliment d'alguna condició, procedirà la denegació de la subvenció o la revocació, i, l'exigència de reintegrament, sense perjudici d'altres responsabilitats.

g) Declaració responsable de no trobar-se inclòs en alguna de les circumstàncies incloses en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, que impedeixen obtenir la condició de beneficiari o en l'article 10 del Text refós aprovat pel Decret legislatiu 2/2005..

h) Declaració responsable que el sol·licitant accepta la cessió de tractament de les seves dades amb relació a l'execució d'aquesta convocatòria de subvencions.

i) Declaració responsable que és certa i completa la informació continguda en la sol·licitud de subvencions.

j) Declaració responsable dels ajuts rebuts o sol·licitats, durant els tres darrers exercicis fiscals (2020, 2021 i 2022) subjectes al règim de minimis establert en el Reglament (CE) núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre (publicat en el DOUE el 24/12/2013; L 352/1 - L 352/8); establert en el Reglament UE 1408/2013, de 18 de desembre, de minimis en el sector agrícola (publicat en el DOUE el 24/12/2013; L 352/9 - L 352/17), i en el Reglament UE 717/2014, de minimis en el sector la pesca i de l'aqüicultura (publicat en el DOUE el 28/06/2014; L 190/45 - L 190/54).

k) Declaració responsable de complir amb la condició de beneficiari de la subvenció d'acord amb l'apartat Tercer, i a més, no es troba en cap dels supòsits d'exclusió prevists.

l) Declaració responsable del compliment de les obligacions de les persones beneficiàries establertes en l'apartat novè de la convocatòria.

3. La presentació de la sol·licitud suposa per part de la persona o entitat interessada l'autorització a l'òrgan instructor del procediment per a què, si escau, obtingui de manera directa l'acreditació de les obligacions de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Tributària de la comunitat autònoma de les Illes Balears, alta en l'Impost d'Activitats Econòmiques, així com de la identitat del representant de l'entitat o persona interessada i l'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA). En concret, l'interessat autoritza a l'òrgan instructor que consulti les següents dades:

a) Document Nacional d'Identitat (DNI) , Número d'Identitat d'Estranger (NIE) o Número d'Identificació Fiscal (NIF) de la persona o entitat sol·licitant, o, dels seus representants legals o voluntaris.

b) Alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA).

c) Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària acreditatiu de la Delegació o Delegació Especial en la qual es trobi el domicili fiscal.

d) Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries.

e) Certificat de l'Agència Tributària de les Illes Balears d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la comunitat autònoma de les Illes Balears.

f) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent de pagament de les seves obligacions.

g) Alta en l'impost d'Activitats Econòmiques, durant els mesos de gener i febrer de 2022.

4. Excepcionalment, si la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular no pot aconseguir aquesta documentació, pot sol·licitar a la persona interessada que l'aporti, tal com preveuen l'article 28.3 de la Llei 39/2015.

En qualsevol cas, la persona sol·licitant ha de declarar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit presentat a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular en el termini de quinze dies comptadors des de la data en què se li concedeixi la subvenció.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Dins el termini d'un mes comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Promoció Empresarial

Tel.: 971178900

(promocioeconomica@caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar