Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Certificat de retencions i ingressos a compte de l'IRPF i de l'impost sobre societats corresponents als rendiments no derivats de relació laboral o estatutària amb la CAIB

Generació i emissió del certificat acreditatiu de les retencions practicades o dels ingressos a compte efectuats, així com de les restants dades referents al contribuent, que estableixi la normativa vigent relativa als impostos sobre la renda de les persones físiques i societats, en el cas que la persona perceptora no tengui una relació laboral o estatutària amb la Comunitat Autònoma.

Aquest certificat es genera mitjançant una actuació administrativa automatitzada i es posa a disposició de la persona interessada a la carpeta ciutadana.

D'acord amb l'article 108.3 del Reglament de l'impost sobre la renda de les persones físiques, aprovat mitjançant el Reial decret 439/2007, de 30 de març i l'article 68.3 del Reglament de l'impost sobre societats, aprovat mitjançant el Reial decret 634/2015, de 10 de juliol, l'Administració de la Comunitat Autònoma ha d'expedir en favor del contribuent certificació acreditativa de les retencions practicades o dels ingressos a compte efectuats, així com de les restants dades referents al contribuent que han d'incloure's en la declaració que ha d'emetre anualment.

El certificat es troba a la vostra disposició a la carpeta ciutadana de la seu electrònica de la CAIB https://www.caib.es/carpetafront sense necessitat de fer sol·licitud expressa. Si encara no l'heu rebut podeu solicitar-lo mitjançant aquest trámit.

Codi SIA

2984899

Persones destinatàries

Persones físiques i societats, en el cas que la persona perceptora no tengui una relació laboral o estatutària amb la Comunitat Autònoma

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

El certificat de retencions i ingressos a compte de l'impost sobre la renda de les persones físiques i de l'impost sobre societats corresponents als rendiments no derivats de relació laboral o estatutària amb la CAIB es troba a la vostra disposició a la carpeta ciutadana de la seu electrònica de la CAIB https://www.caib.es/carpetafront sense necessitat de fer sol·licitud expressa.

Per accedir us haureu d'identificar amb certificat digital o mitjançant cl@ve (podeu trobar més informació al respecte a https://www.caib.es/seucaib/es/fichainformativa/3392758)

Si no podeu accedir i no teniu l'obligació de relacionar-vos a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques podeu sol·licitar el certificat mitjançant sol·licitud presentada a qualsevol de les oficines d'assistència en matèria de registres de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local.

Així mateix pot sol·licitar el certificat mitjançant el següent tràmit telemàtic on haurà d'indicar la direcció on vol que li enviem.

En aquests casos es proporcionarà una copia imprimible del certificat amb inicació del codi CSV per tal de que pogueu imprimirla de nou en qualsevol moment desde la pàgina https://csv.caib.es/

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Tràmits

X

Sol·licitud del certificat

Requisits

El certificat de retencions i ingressos a compte de l'impost sobre la renda de les persones físiques i de l'impost sobre societats corresponents als rendiments no derivats de relació laboral o estatutària amb la CAIB es troba a la vostra disposició a la carpeta ciutadana.

Podeu accedir al certificat a traves de la carpeta ciutadana de la seu electrònica de la CAIB https://www.caib.es/carpetafront.

Si no podeu accedir i no teniu l'obligació de relacionar-vos a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques podeu sol·licitar el certificat mitjançant sol·licitud presentada a qualsevol de les oficines d'assistència en matèria de registres de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local.

Així mateix pot sol·licitar el certificat mitjançant el següent tràmit telemàtic on haurà d'indicar la direcció on vol que li enviem.

En aquests casos es proporcionarà una copia imprimible del certificat amb inicació del codi CSV per tal de que pogueu imprimirla de nou en qualsevol moment desde la pàgina https://csv.caib.es/

Documentació a presentar

Sol·licitud emplenada amb indicació del domicili o lloc on vulgui rebre el certificat

Models:

Termini màxim

.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Obligacions Tributàries

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Obligacions Tributàries

Tel.: 971179500

(obligacionstributaries@tresorer.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar