Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Avaluació d'impacte ambiental estratègica ordinària de plans i programes

Són objecte d'avaluació ambiental estratègica ordinària (article 12 del Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears) els plans i els programes, així com les seves revisions, que adoptin o aprovin les administracions autonòmica, insular o local de les Illes Balears, l'elaboració i l'aprovació dels quals s'exigeixi per una disposició legal o reglamentària o per acord del Consell de Govern o del Ple d'un consell insular, quan:

a) Estableixin el marc per a l'autorització futura de projectes legalment sotmesos a l'avaluació d'impacte

ambiental i es refereixin a l'agricultura, la ramaderia, la silvicultura, l'aqüicultura, la pesca, l'energia, la

mineria, la indústria, el transport, la gestió de residus, la gestió de recursos hídrics, l'ocupació del domini

públic maritimoterrestre, la utilització del mitjà marí, les telecomunicacions, el turisme, l'ordenació del

territori urbà i rural o l'ús del sòl.

b) Requereixin una avaluació perquè afecten a espais Xarxa Natura 2000 en els termes que preveu la legislació

del patrimoni natural i de la bidiversitat.

c) Requereixin una avaluació ambiental estratègica simplificada quan es produeixi algun dels supòsits

següents:

I. Quan així ho decideixi cas per cas l'òrgan ambiental en l'informe ambiental estratègic d'acord amb els

criteris de l'annex IV de la Llei 21/2013

II.Quan així ho determini l'òrgan ambiental, a sol·licitud del promotor.

Código SIA

1851119

Personas destinatarias

Persones, empreses, administracions públiques que executin un pla o programa que impliqui la necessitat d'avaluació ambiental estratègica ordinària

Plazo máximo para la resolución y notificación

S'estableix un termini màxim de 3 mesos emetre l'Informe Ambiental Estratègic prorrogable per 1 mes més per raons justificades degudament motivades (art. 17 Decret Legislatiu 1/2020)

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

El promotor haurà de presentar davant l'òrgan substantiu, junt amb la documentació exigida per la legislació sectorial i, si escau, el justificant del pagament de la taxa per avaluació ambiental corresponent, una sol·licitud d'inici de l'avaluació ambiental estratègica ordinària acompanyada de l'esborrany del pla o programa i d'un document ambiental estratègic que s'indica en l'article 18 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.

El procediment d'avaluació ambiental estratègica ordinària, amb les particularitats previstes als articles 17 i 18 del Text refós, consta dels següents tràmits (art.17-27 de la Llei 21/2013):

a) Sol·licitud d'inici (art.18).

b) Consultes a les Administracions públiques afectades i a les persones interessades (art.19.1).

c) Informe d'abast d l'estudi ambiental estratègic (art.19.2).

d) Estudi ambiental estratègic (art.20).

e) Versió inicial del pla o programa i informació pública (art.21).

f) Consulta a les administracions públiques i les persones interessades (art. 22).

g) Anàlisi tècnic de l'expedient (art.24).

h) Declaració ambiental estratègica (art.25).

L'avaluació ambiental estratègica ordinària conclueix amb l'emissió de la Declaració Ambiental Estratègica, informe preceptiu i determinant de l'òrgan ambiental que contindrà una exposició dels fets que resumeixi les principals fites del procediment incloent els resultats de la informació pública, de les consultes, si escau, les de les consultes fransfronteritzes, així com de les determinacions, mesures o condicions finals que s'hagin d'incorporar en el pla o programa que finalment s'aprovi o adopti.

La declaració Ambiental estratègica haurà de publicar-se en el butlletí oficial corresponent (BOIB) (art.25.3).

El procediment de tramitació s'ha d'adequar a l'article 5 del Text refós sobre l'ús de mitjans telemàtics

Órgano competente para resolver

Servei d'Avaluació Ambiental

Trámites

X

Sol·licitud d'Avaluació d'Impacte Ambiental Estratègica Ordinària de plans i programes

Requisitos

Article 12.1 i 12.2 Decret Legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears

Tasas

https://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx . Taxa per la realització d'informes d'avaluació ambiental - Modelo 046 Telemàtic

Documentación a presentar

Presentació a l'òrgan substantiu l'esborrany del pla o programa i d'un document ambiental estratègic que s'indica en l'article 18 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental i articles 17 i 18 del Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears

Modelos:

Plazo máximo

Requeriment previ a la tramitació

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Servei d'Avaluació Ambiental

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Avaluació Ambiental

Gremi de Corredors 10. Polígon de Son Rossinyol. Tel.: 971176088

(masastre@dgharmo.caib.es)

Observaciones

Tramitació des de l'òrgan substantiu

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar