Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre per al finançament de despeses d'inversió amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % d'IRPF i impost de societats, 2024 i 2025

L'objecte d'aquesta convocatòria és l'establiment de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre per finançar les despeses d'inversió per a l'adquisició de vehicles elèctrics, l'adquisició d'endolls i l'adquisició o el manteniment d'eines informàtiques, tecnològiques i de comunicacions utilitzades en la prestació de serveis socials que es duguin a terme a les Illes Balears. El finançament es farà amb càrrec a l'assignació del 0,7% de l'impost sobre la renda de les persones físiques i l'impost sobre societats, corresponent als anys 2024 i 2025, per finançar inversions a executar en els exercicis 2025 i 2026.

Codi SIA

3109732

Persones destinatàries

Aquesta convocatòria de subvencions s'adreça a les entitats privades sense ànim de lucre inscrites en el Cens d'entitats del tercer sector d'acció social de les Illes Balears que, en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, actualment desenvolupen programes en matèria de serveis socials destinats a les persones que estiguin en situacions especials de necessitat i que, d'acord amb l'article 6 de la Llei 4/2009, són objecte d'atenció prioritària. S'exceptuen d'aquest requisit les entitats socials inscrites en el Registre unificat de serveis socials que presentin projectes d'inversió de la línia 1 per a programes de garantia alimentària.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de sis mesos comptadors des de l'endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

1. Poden resultar beneficiàries dels ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits que s'indiquen tot seguit:

a) Estar constituïdes legalment com a entitats privades sense ànim de lucre amb dos anys d'antelació a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

b) En la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, estar inscrites com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre unificat de serveis socials de les Illes Balears, regulat en el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre unificat de serveis socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular.

c) Estar inscrites en el Cens d'entitats del tercer sector d'acció social de les Illes Balears en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. S'exceptuen d'aquest requisit els projectes d'inversió de la línia 1 en els casos que el vehicle elèctric endollable i la instal·lació del punt de recàrrega estiguin destinats al transport d'aliments per a serveis de menjador o repartiment d'aliments.

d) Tenir entre els objectius, directament o indirectament, la realització de les activitats o els fins relacionats amb l'objecte de les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials, de persones en situació especial, de menors i família, i de planificació i formació de serveis socials.

e) Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears i desenvolupar les activitats de manera real i efectiva en l'àmbit de la comunitat autònoma.

f) Disposar de l'organització, l'estructura tècnica i la capacitat suficient i necessària per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció.

g) Haver desenvolupat algun programa o projecte en matèria de serveis socials al territori de les Illes Balears entre els dies 1 de gener de 2021 i la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

h) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

i) Haver justificat suficientment, si pertoca, les subvencions o els ajuts rebuts anteriorment del Govern de les Illes Balears o qualsevol altra administració pública.

j) Acreditar una experiència mínima de dos anys i especialització en l'atenció al col·lectiu o als col·lectius als quals s'adrecen els programes.

k) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

l) Complir l'obligació que estableix l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència.

m) En el cas de tenir personal contractat, disposar d'un sistema de gestió preventiu en algunes de les modalitats previstes i d'un pla de prevenció de riscs laborals d'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals.

2. S'exclouen d'aquesta convocatòria les entitats següents: els organismes o les entitats de dret públic adscrits o vinculats a una administració pública; les universitats; els partits polítics i les fundacions que en depenen; els col·legis professionals; les cambres oficials de comerç, indústria i navegació; les societats civils; les organitzacions empresarials i els sindicats, i altres entitats amb fins específics i naturalesa anàlegs als que s'han esmentat.

Documentació a presentar

A la sol·licitud (imprès 1) s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

a) Una còpia dels estatuts vigents de l'entitat degudament inscrits en el registre corresponent. En aquests estatuts hi ha de constar expressament la realització d'activitats, serveis o programes de l'àmbit social.

b) L'acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud (acord de l'assemblea general, apoderament, certificat d'habilitació, etc.).

c) Una declaració responsable (imprès 2) signada per la persona representant de l'entitat, amb el contingut següent:

▪ Declaració responsable del fet que l'entitat sol·licitant no es troba en cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per percebre la subvenció.

▪ Declaració responsable del compliment de les obligacions establertes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions; l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021; l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i aquesta convocatòria.

▪ Declaració responsable de no haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

▪ Declaració responsable del fet que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions davant la Tresoreria General de la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Amb la signatura d'aquesta declaració s'entén atorgat el consentiment per demanar el certificat telemàtic justificatiu de les obligacions esmentades; en cas que l'entitat s'oposi a la consulta i l'obtenció d'aquestes dades, ha d'aportar aquest certificat.

▪ Declaració responsable d'haver justificat suficientment, si pertoca, les subvencions o els ajuts rebuts anteriorment del Govern de les Illes Balears o qualsevol altra administració pública.

▪ Declaració responsable de no haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals, de conformitat amb l'article 13 del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social.

d) Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades, tramitada vàlidament, d'acord amb el model de la Direcció General d'Afers Socials, excepte que el compte ja estigui d'alta a la Comunitat Autònoma. En aquest cas, és suficient indicar on s'ha de fer el pagament. La titularitat del compte bancari ha de ser de l'entitat sol·licitant de la subvenció (imprès 3).

e) Una declaració responsable de la persona representant de l'entitat en la qual es faci constar l'adreça de la seu o la delegació permanent i activa a les Illes Balears en què l'entitat desenvolupa activitats de manera real i efectiva en l'àmbit de la comunitat autònoma (imprès 4).

f) Una declaració responsable pel que fa a l'impost sobre el valor afegit (IVA). L'entitat ha de comunicar si està exempta de pagar l'impost, si està subjecta a pagar-lo, o bé si està subjecta a la regla de prorrata i el percentatge corresponent (imprès 4).

g) Una declaració responsable de la persona representant de l'entitat en la qual es facin constar els anys d'experiència prèvia de l'entitat en programes o serveis de serveis socials i en gestió de programes d'IRPF (imprès 4).

h) Una declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat (persona física o jurídica) o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a aquesta finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (imprès 4).

i) En el cas de les entitats que desenvolupin projectes que suposin un contacte habitual amb menors, una declaració responsable signada electrònicament en què facin constar que estan en possessió dels certificats negatius del Registre central de delinqüents sexuals de tots els treballadors afectats i que, en el cas de noves contractacions, tindran els certificats abans de la incorporació, i que es comprometen a prendre les mesures pertinents en cas de situacions sobrevingudes (imprès 5).

j) En el cas de les entitats que presentin la sol·licitud de subvenció per a la línia 1, i en els casos que s'indiquen en els punts 8.2.a) i 16.3 d'aquesta convocatòria, com a mínim tres pressuposts de tres empreses diferents referits a un model de vehicle i/o endoll similar (amb indicació expressa de les característiques avaluables en el quadre de criteris establert en el punt 12.5.a) d'aquesta convocatòria).

k) En el cas de les entitats que presentin la sol·licitud de subvenció per a la línia 2, com a mínim un pressupost amb especificacions tècniques o tecnològiques clares de la inversió que es pretén fer.

l) La fitxa emplenada amb els criteris de valoració per a cada una de les línies o modalitats (imprès 6).

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Des del dia 19 de juny fins al dia 16 de juliol de 2024

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

Observacions

Cada entitat pot presentar un màxim d’una sol·licitud per a cada línia de finançament. En cas que es presenti una sol·licitud per a cada línia, no cal que les sol·licituds corresponguin necessàriament al mateix exercici pressupostari.

Cada sol·licitud de subvenció que es presenti ha de correspondre a una única línia, i s’ha de dur a terme un tràmit telemàtic diferent per a cada sol·licitud presentada. Si en el mateix registre electrònic es presenta més d’una sol·licitud, tant si són per a la mateixa línia com per a línies diferents, només es considerarà vàlida la sol·licitud per un import menor.

En el cas que l’entitat presenti més d’una sol·licitud per a cada línia, només es tindrà en compte la darrera sol·licitud presentada a tots els efectes, també en cas de desempat.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Afers Socials

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar