Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Responsabilitat patrimonial (Educació)

Indemnitzar els particulars de tota lesió que pateixin en qualsevol dels seus béns i drets, excepte en els casos de força major o de danys que el particular tingui el deure jurídic de suportar, sempre que la lesió sigui conseqüència del funcionament normal o anormal dels serveis públics i el dany al·legat sigui efectiu, avaluable econòmicament i individualitzat en relació amb una persona o un grup de persones.

Codi SIA

3052939

Persones destinatàries

Qualsevol persona que consideri que s'han lesionat els seus béns o drets com a conseqüència del funcionament normal o anormal dels serveis públics.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Secretaria General

Tràmits

X

Presentació de sol·licitud de reclamació

Requisits

Qualsevol persona que consideri que s'han lesionat els seus béns o drets com a conseqüència del funcionament normal o anormal dels serveis públics.

Les persones físiques o jurídiques tenen dret a reclamar per les lesions que puguin patir als seus béns o drets, com a conseqüència del funcionament del servei públic educatiu. Se n'exceptuen els casos de força major o de danys que el particular tingui el deure jurídic de suportar.

D'acord amb la normativa, els requisits principals que s'exigeixen per tal que neixi la responsabilitat patrimonial de l'Administració, i que els recull la jurisprudència en nombroses sentències, són els següents:

La realització efectiva del dany o perjudici avaluable econòmicament i individualitzat en relació amb una persona o grup de persones.

Que el dany o lesió patit pel reclamant sigui conseqüència del funcionament normal o anormal dels centres educatius daquesta Administració en una relació directa de causa efecte sense intervenció estranya que pugui influir en el nexe causal i que ho pugui haver alterat.

Que el dany o perjudici no s'hagi produït per força major, ni es tracti de danys que el particular tingui el deure jurídic de suportar.

Que no hagi prescrit el mal per reclamar

Los interesados deberán presentar una solicitud en el modelo normalizado, en la cual, de acuerdo con lo establecido en el art. 67 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre... deberán especificar además:

- las lesiones producidas

- la relación de causalidad entre éstas y el funcionamiento del servicio público

- la evaluación económica de la responsabilidad patrimonial, si es posible.

- el momento en que la lesión efectivamente se produjo.

Todo ello se deberá acompañar de todas las alegaciones, documentos, e informaciones que se consideren oportunos, y de la proposición de prueba, en su caso, concretando los medios de que se pretenda valer el reclamante.

Documentació a presentar

Models:

Termini màxim

L'interessat pot sol·licitar l'inici del procediment de responsabilitat patrimonial quan no hagi prescrit el seu dret a reclamar, que prescriu al cap d'un any haver-se produït el fet o acte que motivi la indemnització o es manifesti l'efecte lesiu. En cas de danys de caràcter físic o psíquic a les persones, el termini comença a computar des de la cura o la determinació de l'abast de les seqüeles.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Educació i Universitats

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Organització i Gestió Administrativa

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta).

(rmorillas@sgtedu.caib.es)

X

Presentació de documentació

Requisits

Persona que hagi començat un procediment

Documentació a presentar

la que s'hagi requerit.

Models:

Termini màxim

Fins a l'obertura del tràmit d'audiència

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Secretaria General

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Organització i Gestió Administrativa

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta).

(rmorillas@sgtedu.caib.es)

Observacions

L'òrgan competent per matèria

X

Presentació d'al·legacions

Requisits

Tenir un pocediment de responsabilitat patrimonial obert

Documentació a presentar

Models:

Termini màxim

L'indicat en l'escrit d'obertura del tràmit per presentar al·legacions i, en qualsevol cas, fins l'obertura del tràmit d'audiència, si s'escau.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Secretaria General

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Organització i Gestió Administrativa

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta).

(rmorillas@sgtedu.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Secretaria General

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar