Nou CIFP de Cala Millor
El nou CIFP de Cala Millor serà el centre de referència en turisme i serveis gràcies al consens territorial per redistribuir l’FP al Llevant.
La iniciativa té com a objectiu reforçar la formació professional al Llevant mallorquí mitjançant l’especialització dels centres existents i la concentració de l’oferta vinculada al turisme i serveis complementaris al nou CIFP.
Pel que fa al nou CIFP de Cala Millor, la seva oferta formativa, consensuada amb tots els batles de Llevant, inclourà totes les famílies professionals relacionades amb l’activitat turística i serveis complementaris. En la família d’administració i gestió s’oferirà el Grau Bàsic en Serveis Administratius, el Grau Mitjà en Gestió Administrativa i el Grau Superior en Administració i Finances. En la família d’imatge personal, s’impartirà el Grau Bàsic de Perruqueria i Estètica, el Grau Mitjà de Perruqueria i Cosmètica Capil·lar, el Grau Mitjà en Estètica i Bellesa i el Grau Superior en Termalisme i Benestar, aquest darrer inèdit fins ara a la comunitat autònoma.
En l’àmbit de l’electricitat i electrònica, el centre oferirà el Grau Bàsic en Electricitat i Electrònica, el Grau Mitjà en Instal·lacions de Telecomunicacions, el Grau Mitjà en Instal·lacions Elèctriques i el Grau Superior en Sistemes Electrotècnics i Automatitzats. En la família d’indústries agroalimentàries, s’impartirà el Grau Bàsic en Activitats de Forneria i Pastisseria i el Grau Mitjà en Forneria, Rebosteria i Confiteria, que actualment, a l’illa de Mallorca, només s’ofereix a Palma.
Pel que fa a instal·lació i manteniment, s’oferirà el Grau Bàsic en Manteniment d’Habitatges, el Grau Mitjà en Instal·lacions Frigorífiques i de Climatització i el Grau Mitjà en Manteniment Electromecànic. En la família d’energia i aigua, es preveu implementar el Grau Mitjà en Xarxes i Estacions de Tractament d’Aigües, i s’estudiarà la incorporació del Grau Superior en Eficiència Energètica i el Grau Superior en Energies Renovables.
Finalment, en la família d’hoteleria i turisme, el centre oferirà el Grau Bàsic en Cuina i Restauració, el Grau Mitjà en Cuina i Gastronomia, el Grau Mitjà en Serveis de Restauració, el Grau Superior en Direcció de Cuina, el Grau Superior en Gestió d’Allotjaments Turístics i el curs d’especialització en forneria i brioixeria artesanals.
La Conselleria d’Educació i Universitats ha posat en marxa un estudi per determinar les necessitats del futur centre i localitzar un solar idoni a Cala Millor per ubicar-hi aquest nou equipament educatiu.
La creació d’aquest nou centre integrat contribuirà a reduir les ràtios a tots els centres educatius on es redistribuiran els estudis, alhora que representa una aposta decidida per la formació professional, considerada una eina clau tant per combatre l’abandonament escolar com per fomentar la qualificació i la professionalització de la mà d’obra.
Tipus d'actuació: Construcció del nou CIFP Cala Millor
Ubicació: Sant Llorenç
Ajuntaments implicats: Son Servera i Sant Llorenç
Places noves: -
Serveis: El nou CIFP inclourà totes les famílies professionals relacionades amb l'activitat turística i serveis complementaris, reduint així les ràtios als centres educatius on es redistribuiran els estudis
Període d'execució estimat: -
Nous llocs de treball generats: -
Inversió: -
Notícies:
Comparteix











