avisoCookies

Visualització del menú

Selector d'idioma

caes
|


Visualització del menú

Ruta de navegació

Torna

Publicador de continguts

Guia per sol·licitar intervencions en les infraestructures

Guia per sol·licitar intervencions en les infraestructures

Gui per sol·licitar intervencions d'obres. 

Manteniment 01ca 10 octubre 2023

GUIA PER A SOL·LICITAR INTERVENCIÓ EN LES INFRAESTRUCTURES DELS CENTRES

En el cas que un centre educatiu detecti deficiències en les seves instal·lacions, o que vulgui realitzar una millora,  ho ha de comunicar al Servei de Centres Educatius de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Infraestructures Educatives, al correu serveicentres@dgplacen.caib.es.  Aquesta comunicació ha d'anar acompanyada de tota la informació que es consideri necessària i que ajudi a valorar la petició (entre d'altres es poden adjuntar fotografies, informes de l'ajuntament, historial de reparacions realitzades, etc.).

El Servei de Centres Educatius en rebre la comunicació, contactarà amb el centre educatiu per completar la informació i, si escau, es concertarà una visita. 

En funció de les deficiències detectades o les necessitats de millora, des del Servei de Centres es determinarà si es tracta d’una operació de manteniment (en cas d’un CEIP l’haurà d’assumir l’ajuntament corresponent),  una intervenció senzilla que es pot executar des del centre,  o una actuació que ha d’assumir IBISEC. 

En cas que es tracti d’un CEIP i l’ajuntament hagi d’assumir la reparació, el centre ho posarà en coneixement de l’ajuntament perquè en posi en marxa les actuacions necessàries per resoldre la situació. En cas de no rebre resposta per part de l'ajuntament, es comunicarà a aquest servei. 

En els centres amb edificis de titularitat de Conselleria d’Educació i Universitats que no puguin assumir la reparació, el centre  ho comunicarà al Servei de Centres Educatius, el qual sol·licitarà a intervenció a l’IBISEC en funció de la urgència de la necessitat. Cal destacar que el volum de feina no permet actuacions immediates, totes els centres tenen necessitats i s'han d'atendre en funció de la disponibilitat dels tècnics  i del pressupost. 

Per a totes les actuacions que impliquin obra menor (tombar o posar envans, remodelació d'espais...) que podria assumir el propi centre, s’haurà de sol·licitar l’autorització del Servei de Centres Educatius per poder executar-les. 

S’han de tenir en compte les següents consideracions: 

  • Cal tenir sempre present que escometre obres menors o majors sense llicència de cap tipus ni projecte tècnic, pot arribar a sancions administratives i fins i tot a l'ordre d'enderrocar l'executat.
  • Les intervencions s’han d’adequar a la normativa vigent en matèria d’urbanisme, d’habitabilitat (ventilació, il·luminació....) i de requisits mínims dels espais segons la normativa educativa en vigor.
  • Així mateix, pel fet de ser edificis docents,  s’han de complir per una banda les Instruccions sobre la gestió econòmica dels centres docents públics no universitaris, i, per altra banda, a qualsevol edifici escolar és d’obligat compliment el CTE (Codi Tècnic de l’Edificació aprovat per RD 314/2006 de 17 de març) és a dir, que totes les actuacions que s’hagin de fer al centre hauran d’estar supeditades al seu compliment. En particular, si per qualque motiu es compromet de manera directa o indirecta tot el que fa a:
  • Seguretat estructural
  • Seguretat d'utilització
  • Salubritat
  • Protecció enfront del soroll
  • Estalvi d'energia
  • Seguretat en cas d'incendi

En cas que l’actuació prevista suposi una modificació dels espais docents, cal tenir en compte la limitació de l’ocupació màxima de l’espai que fixa el CTE: “una ocupación de 2 m2  por persona en aulas infantiles, 1,5 m2 por persona en el resto de las aulas, y 5 m2 por persona en los espacios diferentes a las aulas como laboratorios, talleres, gimnasios, salas de dibujo, etc”.

Quant al compliment de les Instruccions sobre la gestió econòmica dels centres docents públics no universitaris, el punt 7.1, Limitacions en matèria de manteniment i conservació d'edificis, estableix:

Les actuacions que els centres poden executar en relació al manteniment i la conservació dels edificis són les que es realitzen en els edificis inclosos en l’àmbit de la parcel·la escolar i les seves instal·lacions, com ara reparar o substituir paviments, revestiments de parets i de sostres, finestres, portes, persianes, vidres, sanitaris, aixetes, pintura, enllumenat, pistes poliesportives, tanques, etc., i elements de les instal·lacions.

Queden excloses totes les obres regulades per normes tècniques que exigeixen projecte signat per un tècnic competent i que comporten responsabilitat per al seu autor (les que afecten a la seguretat, l’estabilitat i l’estanquitat de l’edifici, i les que en modifiquen substancialment les instal·lacions) o aquelles altres que modifiquen els espais funcionals de l'edifici, els seus usos i els dels espais exterior, regulats per la normativa educativa en vigor.

Una vegada estudiada la sol·licitud pel servei de Centres Educatius, en funció de la quantia econòmica de l’actuació s’haurà de seguir el següent procediment:

a) Obres d’import inferior o igual a 2100 euros (iva exclòs)(1).

-Aprovació de la despesa per part del director del centre.

-Petició d’un únic pressupost a l’empresa que es consideri més adequada.

b) Import superior a 2100 euros (iva exclòs), o inferior o igual a 6000 euros (iva exclòs), i despeses plurianuals d’import inferior o igual a 6000 euros (iva exclòs) (1).

-Sol·licitud de 3 pressupostos a 3 empreses diferents.

-Aprovació de la despesa per part del consell escolar

c) Import superior a 6000 euros (iva exclòs), i inferiors a 40000 euros (iva exclòs) per als contractes d’obres. 

- Sol·licitud de 3 pressupostos a 3 empreses diferents.

-Aprovació de la despesa pel consell escolar

Posteriorm,ent, el centre ha d’enviar la sol·licitud d’expedient de despesa a  la Secretaria General de la Conselleria d’Educació i Universitats que sol·licitarà a Servei de Centres un informe favorable de les actuacions que ha de realitzar el centre per a l’aprovació de la despesa. 

MOLT IMPORTANT: Totes les incidències s'han de comunicar al Servei de Centres Educatius, no a l’IBISEC

 


IMATGES RELACIONADES

Manteniment 02ca

Data d'actualització: 10 octubre 2023


Comparteix