Nom del procediment |
Pròrroga de la prestació del servei en règim de teletreball. |
Objecte |
Concedir al personal funcionari i al personal laboral de serveis generals la possibilitat de continuar prestant serveis mitjançant teletreball. |
Normativa reguladora |
Decret 36/2013, de 28 de juny, pel qual es regula la modalitat de prestació de serveis mitjançant teletreball a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB 91, de 29 de juny). Art. 34 del Decret 7/2020, de 31 de gener, pel qual es regulen els permisos, les llicències, les vacances i altres mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. |
Termini màxim per resoldre i notificar |
2 mesos |
Efectes del silenci |
Desestimatori |
Òrgan competent per resoldre |
Directora general de Funció Pública, per delegació (Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 24 de febrer per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal. Boib núm. 31 de 4 de març de 2021) |
Forma d'iniciació |
A instància de part. |
Fi de la via administrativa |
Sí |
Requisits |
- Servei actiu: Es requereix l’acompliment efectiu mínim de sis mesos en el lloc de treball que pretén acomplir mitjançant teletreball o en un altre lloc amb funcions anàlogues, sempre que en el darrer cas ja dugui un mes en el que s’ha d’exercir mitjançant teletreball. - Situació administrativa que comporti reserva de lloc de treball: S’ha d’haver demanat el reingrés al servei actiu. S’ha d’acreditar que es va acomplir efectivament el lloc reservat durant un mínim de sis mesos, si fa menys de tres anys des que va deixar d’acomplir-lo. Si fa més de tres anys, a més, s’haurà d’ocupar com a mínim el lloc tres mesos, posteriorment al reingrés, abans d’accedir a prestar-lo en la modalitat de teletreball.
Amb caràcter orientatiu es consideren com a susceptibles de prestació: Els llocs de treball les funcions dels quals es puguin exercir de forma telemàtica i que no impliquin en cap cas el transport de documentació en paper, que contengui dades confidencials o protegides per la normativa de protecció de dades de caràcter personal, com és ara l’elaboració d’informes, normativa, d’estudis, l’assessoria o la correcció i traducció de documents.
- El personal que ocupi llocs de treball en oficines de registre, atenció i informació al ciutadà. - El personal que, per exercir les seves funcions, utilitzi de manera contínua i reiterada documentació oficial en paper que contengui dades confidencials o protegides per la normativa de protecció de dades de caràcter personal. - El personal les funcions del qual comportin necessàriament la prestació de serveis presencials (serveis la prestació efectiva dels quals només queda plenament garantida amb la presència física de la persona empleada pública a les dependències de l’Administració.) - El personal que ocupi llocs de treball que comportin funcions de direcció, coordinació o supervisió iguals o superiors a caps de servei o assimilats. - Les secretaries d’alts càrrecs.
La persona autoritzada ha d'emplenar el qüestionari d’autocomprovació (annex 4). Una vegada emplenat i signat, s'ha de enviar al Servei de Prevenció juntament amb una còpia de la resolució de concessió de prestació del servei de règim de teletreball. (També es pot trametre escanejat a l'adreça serveideprevencio@dgfun.caib.es).
|
Observacions |
— La redistribució de la jornada de treball entre la forma presencial i no presencial. — La reducció del nombre de dies setmanals de teletreball. — La suspensió temporal de la prestació a distància.
|
Tramitació |
|
Lloc per a la presentació de la sol·licitud: En el registre de la conselleria a la qual pertany la persona interessada, o també en qualsevol de les formes que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015. |
Òrgan competent per a la tramitació: Servei de Gestió de Personal Funcionari. |