Torna

Tornar al llistat de notícies

16/09/2025

Projecte de decret pel qual es regulen les confraries de pescadors i les seves federacions a les Illes Balears i es modifiquen els Decrets 55/2020, de 19 de desembre, 14/2014, de 14 de març i 26/2025, de 4 de juliol

Obert des del 16 de setembre de 2025 fins al 6 d'octubre de 2025

TRÀMIT D'AUDIÈNCIA I INFORMACIÓ PÚBLICA


El Govern de les Illes Balears du a terme actualment un tràmit d’audiència i informació pública mitjançant el qual tots els ciutadans, així com els titulars de drets i interessos legítims afectats per aquest projecte normatiu, poden informar-se sobre el contingut i presentar propostes i/o suggeriments.

L’objecte del decret és:

  • Donar resposta a les qüestions que sorgeixen en el funcionament de les confraries de pescadors en el seu dia a dia.
  • Facilitar un marc jurídic suficient que els permeti continuar adaptant-se i fer front als constants canvis que es donen al sector pesquer, especialment pel que fa al seu àmbit d'organització i funcionament intern.
  • Es modifica el Decret 55/2020, de 19 de desembre, pel qual es regula el busseig en les modalitats professional, extractiu, científic i per a fins de servei públic en aigües marítimes i continentals a les Illes Balears, per simplificar els procediments, eliminar tràmits innecessaris i facilitar l’activitat científica.
  • Es modifica el Decret 14/2014, de 14 de març, pel qual es regula s’estableixen els principis generals en matèria de busseig recreatiu a la comunitat autònoma de les Illes Balears, per simplificar els procediments, adaptar la normativa al Reial Decret 550/2020, de 2 de juny i facilitar l’activitat econòmica dels centres de busseig.
  • Es fa una correcció puntual a l’annex 3 del Decret 26/2025, de 4 de juliol, pel qual s’estableix la Reserva Marina de les Illes del Ponent de Mallorca, el Toro, les Malgrats i el Sec, i s’hi regulen les activitats d’extracció de flora i fauna marines i les activitats subaquàtiques, a l’objecte de facilitar l’activitat del busseig turístic. 

 

Per a que serveix el tràmit d'audiència i informació pública?

Per saber l’opinió dels ciutadans, titulars de drets i interessos legítims afectats per un projecte normatiu ja redactat, ja sigui directament o mitjançant les organitzacions representatives que els representin, així com obtenir quantes aportacions addicionals que puguin realitzar altres persones o entitats.

Es tracta de garantir a tota la ciutadania i a les empreses i organitzacions la seva participació en l'elaboració de qualsevol norma, atès que els pot resultar d'aplicació.

Consultau l'esborrany de projecte normatiu sotmés a audiència i informació pública i tota la documentació relacionada en el Portal de Transparència (⚠️degut a canvis informàtics, funcionarà un enllaç o un altre)

https://www.caib.es/indtrafront/indicadores/32108?lang=ca 

o

https://www.caib.es/indtrafront/indicadores/nortra/activo/detalle/32108/ca

 

 

Quin és el termini per a participar-hi?

Aquest tràmit participatiu d'audiència i informació pública està obert durant 15 dies hàbils, des del dia 16 de setembre de 2025 fins al dia 6 d'octubre de 2025, ambdós inclosos.

 

Com hi podeu presentar al·legacions?

 

TELEMÀTICAMENT

Amb certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve permanent:

 

Tràmit telemàtic

 La presentació mitjançant aquest tràmit queda registrada electrònicament i disposareu d'un justificant de presentació.
Heu d'identificar degudament la vostra al·legació amb les dades identificatives de l'expedient.*

 

Sense certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve permanent:

Formulari en línia

La presentació mitjançant aquest formulari no genera justificant de presentació.
Les vostres al·legacions s'inclouran en l'expedient d'elaboració normativa sempre que us idenfitiqueu.

 

PRESENCIALMENT O PER CORREU POSTAL

Les persones físiques no obligades a relacionar-se per mitjans electrònics amb les administracions poden presentar les seves al·legacions a qualsevol oficina d'assistència en matèria de registres o per correu postal adreçades a:

 

Direcció General de Pesca

Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural

C/ Reina Constança, 4

07006 Palma

 

A la Seu electrònica disposau d'un model per realitzar les vostres al·legacions, on haureu d'identificar degudament l'expedient.*

 

Com es pot conèixer el resultat del tràmit?

La valoració de les al·legacions presentades es pot consultar en la pàgina de la iniciativa publicada en el Portal de Transparència una vegada que es publiqui la nova memòria d’impacte normatiu de la norma. 

Consultau la informació a travès dels enllaços següents (⚠️degut a canvis informàtics, funcionarà un enllaç o un altre):

https://www.caib.es/indtrafront/indicadores/32108?lang=ca 

o

https://www.caib.es/indtrafront/indicadores/nortra/activo/detalle/32108/ca


* Dades identificatives de l'expedient:

Per a la presentació de al·legacions és necessari que indiqueu les dades següents:

Conselleria: Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural

Destinació: Direcció General de Pesca

DIR3: A04026951

Iniciativa normativa: Projecte de decret pel qual es regulen les confraries de pescadors i les seves federacions a les Illes Balears i es modifiquen els Decrets 55/2020, de 19 de desembre, 14/2014, de 14 de març i 26/2025, de 4 de juliol