12FI2023. Desenvolupament de l'administració electrònica per a la gestió dels tributs autonòmics i locals

L'objecte del projecte consisteix en el desenvolupament i manteniment d'una solució tecnològica integral de les aplicacions de gestió, inspecció i recaptació de tributs i ingressos públics autonòmics gestionats per l'ATIB, que inclou la migració de dades actuals en les aplicacions de MARES a la nova solució tecnològica proposta. El sistema actual data de l'any 2001 i no permet a la ciutadania la possibilitat de pagament per mitjans telemàtics en alguns casos. A més, el nou sistema informàtic permetrà integrar informació de diferents tributs locals i autonòmics amb la finalitat d'una millor gestió dels tributs i facilitar les comprovacions oportunes en unificar les dades procedents de cada tribut i l'ús d'eines de Big Data. El projecte beneficiarà a totes les illes. S'espera aconseguir una gestió telemàtica del 90 % dels processos vinculats a la gestió de tributs (presentació telemàtica de declaracions, tramitació telemàtica de sol·licituds realitzades pel ciutadà com a devolucions d'ingressos, sol·licitud d'informació, emplenament de declaracions…).