17/01/2024 Turisme publica la licitació del Pla d’ Estratègia Turística d’Enogastronomía de les Illes Balears 2024-2035en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència-NextGenerationEU

 

L’Agencia d’Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) aposta per la planificació estratègica com a eix clau per a l’òptim desenvolupament de la industria turística a les Illes. Per aquest motiu, elaborarà un Pla Estratègic de Turisme Enogastronòmic de les Illes Balears 24-35, fonamentat en l’anàlisi de l’entorn, de la destinació i de les tendències del turisme enogastronòmic, així com dels canvis experimentats en els últims anys i de les noves tendències en el mercat turístic.

Tot plegat farà que el Pla estratègic enogastronòmic estableixi un període d’anàlisi prospectiu de llarg abast, amb la mirada posada en el període 2024-2035, però concretant les seves accions a curt i mig termini.

Malgrat que territorialment el Pla respondrà a l’àmbit global de les Illes Balears s’atendrà la diversitat i idiosincràsia pròpia de cadascuna de les illes que conformen l’Arxipèlag.

Per a l’elaboració del Pla Estratègic d’enogastronomia s’haurà de:

  • Tenir en compte els agents/organismes externs i interns (nacionals e Internacionals), així com els plans documents i informes elaborats per aquests, en l’àmbit del turisme enogastronòmic, que tinguin rellevància per al desenvolupament d’aquest treball.
  • Detectar qualsevol tendència nacional/internacional que pugui ser d’interès en el moment del desenvolupament del Pla i no estigui recollida com a àmbit d’actuació.
  • Fer partícips a tots els agents relacionats amb el turisme enogastronòmic a les Illes Balears.
  • Tenir present els plans/programes, objectius estratègics, polítiques, etc. duts a terme pels diferents nivells d’administració a les Illes Balears (Consells Insulars i Ajuntaments).
  • Fomentar la coordinació de les actuacions públiques i privades en matèria de turisme enogastronòmic.
  • Consolidar una metodologia de planificació, seguiment i control que permeti no sols identificar les necessitats actuals i futures de recursos, sinó també, el model organitzatiu més òptim.

L’objecte d’aquesta licitació és la contractació del servei per a la definició i redacció del pla estratègic turístic enogastronòmic de les Illes Balears 2024-2035 i el seu desenvolupament en un pla operatiu.

Links d'interés: