Torna

Portal de Govern Obert

Comissió Interdepartamental de Govern Obert


Mitjançant el Decret 47/2021, de 3 de desembre es crea la  Comissió Interdepartamental de Govern Obert.

Aquest òrgan, que s’adscriu a la Direcció General de Participació, Transparència i Voluntariat, té com a objectius l’impuls, la coordinació i la complementarietat de les accions, dels recursos i de les activitats que, en l’elaboració i l’execució de les polítiques públiques en matèria de transparència, participació ciutadana, dades obertes, rendició de comptes i altres actuacions de govern obert, dugui a terme l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el sector públic instrumental que en depèn.

MEMBRES DE LA COMISSIÓ INTERDEPARTAMENTAL DE GOVERN OBERT

Composició de la Comissió Interdepartamental.

La presidència,que ocupa la persona titular de la direcció general competent en matèria de transparència (actualment, Direcció General de Coordinació i Transparència)

La vicepresidència, que ocupa la persona titular de la direcció general competent en modernització i administració digital (actualment, Direcció General de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital)

Vocals:

- La persona titular de la direcció general competent en matèria de coordinació (actualment, Direcció General de Coordinació i Transparència)

- La persona titular de la direcció general competent en matèria d'arxius i gestió documental (actualment, Direcció General de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital). Si aquest membre coincideix amb el de la lletra b), aquest podrà designar una altra persona de la mateixa direcció general, amb funcions en aquesta matèria.

- La persona titular de la secretaria general de cada conselleria.

- La persona titular de la direcció del Servei de Salut de les Illes Balears (IB-SALUT).

- La persona titular de la direcció del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB).

- La persona titular de la direcció de l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB)

Ha d'ocupar la secretaria d'aquesta Comissió, amb veu sense vot, un funcionari o funcionària designat per la presidència de la Comissió entre el personal de la seva direcció general.

La persona titular de la vicepresidència substitueix la presidència en cas de vacant, absència, malaltia o qualsevol altra causa justificada.

En casos d'absència, malaltia i, en general, quan es doni alguna causa justificada, la vicepresidència i els vocals poden designar altres persones perquè assisteixin a les reunions amb plenes facultats per exercir les funcions pròpies d'aquests membres. La designació es pot fer entre persones funcionàries amb dependència orgànica de la vicepresidència o del vocal de què es tracti en cada cas, amb rang mínim de cap de servei, o entre les persones titulars dels òrgans directius de la conselleria de què es tracti.

En cas d'absència o qualsevol altre impediment justificat de la persona que ocupi la secretaria, la suplirà la persona que determini la presidència de la Comissió.

SESSIONS I ACTES


Data Convocatòria Acta
23 de març de 2022 Convocatòria Convocatòria
22 de març de 2023 Convocatòria Convocatòria

-