Durant aquesta segona quinzena del mes de maig es duu a terme la presentació als Representants de centres educatius als Centres de Professorat de l’esborrany del nou Pla Quadriennal de Formació Permanent del Professorat 2024-2028. Així, aquest esborrany es presentarà als representants de centres dels CEP de Palma, Inca, Manacor, Calvià, Menorca, Eivissa i Formentera.

La formació permanent del professorat no universitari a les Illes Balears s’articula a través de Plans Quadriennals de Formació Permanent que posteriorment se desenvolupen a través de Programes Anuals.

Per aquest motiu, l’actual Pla quadriennal de Formació Permanent del Professorat 2020-2024 ha de ser substituït, a partir de l’1 de gener de 2024, per un nou Pla Quadriennal.

El Servei de Formació Permanent del Professorat de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats és el responsable de la redacció del nou Pla Quadriennal. Així doncs, durant tot aquest curs escolar ha duit a terme les actuacions necessàries per a la seva redacció i que aquesta sigui el fruit d’una revisió conjunta de tots els agents implicats per tal que el nou Pla pugui escoltar i recollir les seves aportacions.

Arran d’això i per tal d’analitzar les dades oferides per l’anterior Pla Quadriennal i dur a terme una detecció de necessitats formatives, durant el primer trimestre del curs escolar 2023-24 s’han duit a terme actuacions com:

  • Realització de Jornades de reflexió participatives, organitzades per cada un dels CEP territorials en col·laboració amb l’SFPP.
  • Sol·licitud d’un informe de valoració del Pla Quadriennal 2020-2024 i de propostes per al nou Pla al Centre de Formació, Innovació i Recerca de la Funció directiva (CFIRDE), al Centre de Formació, Innovació i Recerca de la Formació Professional (CFINFP), al CEP IBSTEAM i a altres entitats.
  • Avaluació de seguiment del PQ 2020-2024 on s’analitzen els indicadors establerts al propi Pla.
  • Enviament d’un qüestionari als centres educatius.
  • Lliurament d’un qüestionari als diferents Serveis de la Conselleria d'Educació i Universitats vinculats amb la Formació Permanent del Professorat i a altres entitats.
  • Tramesa d’un qüestionari a cada un dels assessors dels CEP de les Illes, com a principals agents de vehiculació de la formació permanent del professorat, per a l’anàlisi dels punts forts i febles del Pla.

Analitzades les aportacions recollides a aquestes actuacions, aportacions que s’han recollit a l’informe de conclusions “Avaluació i propostes de millora en la Formació Permanent del Professorat des del diàleg, el debat i la reflexió”, s’ha procedit a redactar el nou Pla Quadriennal de Formació Permanent del Professorat 2024-2028.

A més dels representants de centres als CEP, el seu esborrany s’ha presentat a la Mesa Sectorial, a la Mesa de Concertada, a la Mesa de Docents, a la Mesa de Directors i a la Mesa d’Educació Infantil 0 a 3 anys. S’ha remès també al Consell Escolar de les Illes Balears i s’ha presentat o es presentarà en breu als representants de centres dels Centres de Professorat.

;