El refugi des Oguers era antigament l'estança dels guardes de les egües dels senyors de la possessió des Verger.
Certificat ISO14001 Casa d'es Oguers |
El refugi des Oguers està a 15 minuts de la platja de s'Arenalet, al Parc Natural de la Península de Llevant.
Coordenades UTM. X:531708 i Y:4401448.
L'accés al refugi és a peu pel camí dels Presos (Itinerari 3) i el camí de s'Esquena Llarga (Itinerari 5). Durada aproximada 2 hores i mitja. Una altra possible ruta d'accés, però per fora del Parc, és pel camí dels Carabiners, des de Cala Mitjana, seguint la costa en direcció oest fins a s'Arenalet i des d'allà pujant un tram del camí de s'Esquena Llarga (Itinerari 5). Durada aproximada 1 hora i 45 minuts.
El Parc Natural de la Península de Llevant, amb una extensió aproximada de 1.600 ha, està situat al nord - est de l'illa, en el terme municipal d'Artà, i comprèn el territori de les finques públiques d'Albarca, es Verger i s'Alqueria Vella.
El refugi des Oguers té una sola planta. Compta amb tres habitacions dobles i una habitació quàdruple. La capacitat és de deu persones i només es pot llogar sencer.
Disposa d'electricitat, provinent de plaques fotovoltaiques, per la il·luminació, els electrodomèstics i endolls habilitats per als usuaris.
Disposa d'un servei d’aigua potable. Amb plaques solars tèrmiques per a l'aigua calenta.
Hi ha dos banys amb banyera, una cuina totalment equipada (fogons, forn, gelera, pica de fregar, etc) i una sala menjador amb estufa de llenya i xemeneia habilitada per torrar.
A l’entrada del refugi hi ha un clauer per poder accedir al refugi. A la sortida els usuaris hauran de deixar la clau al clauer.
Mobiliari: totalment moblat (taules, cadires, llits, etc).
Material disponible: estris de cuina (olles, paelles, coberts, vaixella, etc), productes de neteja, farmaciola i extintors.
Disposa de contenidors per a la recollida selectiva de residus.
Serveis generals
- L’accés als refugis s’ha de fer a peu. No es transportaran ni persones ni queviures.
- Servei de bressols.
- Servei de llenya (no disponible durant l'època de risc d'incendis).
El refugi no està adaptat per a persones amb mobilitat reduïda.
Dins el Parc Natural de la Península de Llevant hi ha una xarxa d'itineraris que es poden realitzar de forma autoguiada o també amb educadors ambientals (cal concertar la visita prèviament al centre d'informació/oficina del Parc, telèfon de contacte: 606 096 830 de dilluns a divendres de 9 a 16 hores).
Telèfon d'informació: 971 17 76 52. De dilluns a divendres de 10 a 14 hores.