Requisits i terminis

Presentar un estudi perquè el CEIm-IB l’avaluï comporta una sèrie de passos administratius i tècnics que requereixen temps, revisió i complir terminis. A continuació, es descriuen les fases clau del procés i els motius pels quals un estudi no es pot avaluar immediatament després de la presentació.

Sol·licitud

Els investigadors poden presentar sol·licituds en qualsevol moment del mes.

Tot i això, el dia 1 de cada mes es tanca el termini d'admissió de nous expedients per a la possible avaluació a la reunió d'aquest mateix mes.

Perquè un projecte pugui tramitar-se, cal:

  • Que la sol•licitud es presenti abans del dia 1 del mes.
  • Que estigui acompanyada de tota la documentació requerida, d’acord amb el tipus d’estudi (vegeu aquest web per a requisits i models).
  • Que els documents estiguin degudament signats electrònicament.

Un cop registrada correctament la sol•licitud, l'expedient rep un codi intern i passa a la fase següent: Validació.

Validació

Abans que un expedient es pugui avaluar, ha de passar un procés de validació. Això vol dir comprovar que tota la documentació estigui completa, correcta i signada.

Si la documentació és correcta, l'estudi s'inclou a l'ordre del dia de la reunió següent del comitè.

Si la documentació és incompleta, s'inicia un procés d'esmena.

En cas d'esmena:

  • L’investigador ha d’aportar la documentació pendent o corregida.
  • Només es pot incloure l'expedient a la reunió d'aquest mes si s'esmena amb almenys 10 dies d'antelació a la data d'aquesta reunió (per donar temps als avaluadors a revisar-lo)..

Si el document no s'esmena 10 dies abans de la reunió, l'expedient queda pendent per a la reunió del mes següent, sempre que s'hagi corregit correctament.

La secretaria tècnica del CEIm-Ib realitza els tràmits de sol·licitud i validació.


Avaluació= Reunió

Un cop tancat l’ordre del dia (10 dies abans de la reunió), i designats els membres avaluadors als estudis es convoca formalment la reunió del CEIm-IB.

Durant la reunió, el Comitè avalua l'expedient i emet una de les decisions següents:

  • Aprova l’estudi.
  • El denega (amb dictamen motivat).
  • Sol·licita aclariments o informació addicional.

Només s'avaluen expedients complets. Els expedients que no compleixin tots els requisits no s’inclouen a la reunió, ja que no es podrien avaluar.

Presa de decisions

Si la decisió del ple del Comitè és favorable o desfavorable, s'emet el dictamen corresponent després de la reunió, una vegada rebuts els informes dels avaluadors i feta l'acta corresponent. És a dir, l'emissió de dictamen no és automàtica, sinó que requereix un termini administratiu i depèn de la càrrega del Comitè i de la secretària tècnica.

Si la decisió és sol·licitar-ne aclariments, es comunicaran per escrit al promotor/investigador responsable en un termini aproximat de 10 dies després de la reunió, depenent de la recepció d’informes definitius i de la càrrega de treball del Comitè i de la secretària tècnica.

Les respostes als aclariments sol•licitats s'han de rebre almenys 10 dies abans de la reunió mensual següent perquè puguin incloure’s en l'ordre del dia.

Si no es rep resposta en un termini màxim de tres mesos, la secretaria tècnica tanca l’expedient automàticament. En aquest cas, cal que presenteu una nova sol•licitud si voleu reactivar l'avaluació de l'estudi.