Requisits
El beneficiari de l'ajut és l'encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, dins el termini establert.
Les sol·licituds, segons el model d'imprès normalitzat, han d'anar adreçades a la Conselleria d'Afers Socials i Esports.
L'imprès normalitzat de sol·licitud i els diferents annexos necessaris per sol·licitar la subvenció es poden aconseguir per Internet, a la pàgina web de la Direcció General d'Esports (http://esports.caib.es).
Les sol·licituds s'han de presentar en els terminis que fixa l'apartat setè d'aquesta Resolució. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), i han d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament.
En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015 els requerirà perquè la realitzin en la forma indicada anteriorment. A aquests efectes, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi dut a terme l'esmena.
Documentació a presentar
Documentació general que s'ha d'aportar:
a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.
b) Fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat i fotocòpia del DNI de la persona signant de la sol·licitud, juntament amb la documentació que acrediti la representació en què actua.
c) Declaració responsable de l'entitat que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció de conformitat amb la normativa aplicable.
d) En cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius; o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat de declaració responsable es podrà obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.
e) Declaració responsable de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud.
f) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquest certificat s'adjuntarà d'ofici per l'òrgan instructor.
g) Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social.
h) Declaració responsable referent al compliment de les obligacions imposades a l'article 15 de l'Ordre de Bases i en el punt 16 d'aquesta convocatòria.
i) Declaració responsable dels esportistes, entrenadors, preparadors físics i fisioterapeutes de l'equip. Aquest document ha d'incloure com a mínim nom, cognoms, document oficial d'identificació (DNI), tipus de relació laboral, professional o de voluntariat amb el club esportiu.
j) Declaració responsable de no haver estat sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.
Documentació que s'ha d'aportar pels ajuts relatius a les despeses d'inscripció a la competició oficial:
a) Projecte explicatiu de la competició, on s'indiquin:
La documentació prevista a l'apartat 14.3 d'aquestes bases.
El calendari federatiu de la competició nacional.
Tríptic federatiu (o document anàleg certificat per la federació) de l'equip que presenta la sol·licitud. Aquest document ha d'incloure com a mínim nom, cognoms i càrrec dels membres (jugadors i tècnics) amb llicència federativa de la plantilla de l'equip per al qual es presenta la sol·licitud.
Documentació que s'ha d'aportar pels ajuts relatius als trasllats a la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla i manutenció dels esportistes i de l'equip tècnic i entrenaments.
a) Informe de l'actuació de l'equip, que ha d'incloure com a mínim:
Nom, llinatges, núm. de llicència federativa, categoria, edat i nacionalitat dels esportistes de l'equip.
Relació de partits o proves: data, lloc, equip contrari i resultat.
Per a cada desplaçament:
Aeroport/port de sortida i aeroport/port d'arribada.
Localitat destí.
Dates de la competició o competicions (més d'un partit) al destí.
Dia de sortida – Dia de tornada.
b) Un informe econòmic que ha de contenir els punts següents:
Acreditació o, si no, declaració de la persona o l'entitat beneficiària sobre el nombre d'unitats físiques considerades com a mòdul (Justificació mòduls).
Quantia de la subvenció calculada sobre la base de les activitats quantificades en l'informe d'actuació i els mòduls prevists en la convocatòria (Justificació mòduls).
Acreditació o, si no, declaració de la persona o l'entitat beneficiària sobre les despeses subvencionables que s'han efectuat en el període compres entre l'1 d'agost de 2021 i el 15 d'agost de 2022 i han estat efectivament pagades en el mateix període. Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seva qualificació com a subvencionable, si el pagament ha estat practicat mitjançant paper moneda i la moneda metàl·lica, nacionals o estrangers, xecs bancaris al portador o nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, targeta de crèdit o transferència bancària. No tindrà la consideració de despesa efectivament pagada els pagament practicat mitjançant la compensació de factures de trasllats o manutenció amb factures de publicitat o patrocini.
c) Subvenció desplaçaments: s'ha de adjuntar com a document acreditatiu d'haver realitzat l'activitat esportiva objecte del desplaçament la còpia de les actes dels partits disputats fora de l'illa d'origen del club.
d) Subvenció desplaçaments: en cas de que l'equip passi al destí més nits que el màxim de pernoctacions indicat a la taula 2 (aeroports i ports de destí), haurà de justificar les pernoctacions presentant la documentació corresponent a una (només una) de les següents alternatives:
Targetes d'embarcament.
Bitllets electrònics, amb la relació d'esportistes i tècnics desplaçats.
Factura de l'hotel, amb indicació de la data d'entrada i sortida i el nombre de persones allotjades.
e) Subvenció assistència als entrenaments: s'ha de adjuntar com a document acreditatiu d'haver realitzat l'activitat esportiva objecte dels entrenaments oficials la còpia de les actes de tots els partits disputats (tant els disputats com a local com de visitant).
f) Només tindrà la consideració de despesa efectivament justificada mitjançant els mòduls de desplaçaments i d'assistència els esportistes i tècnics que apareixen a l'acta del partit o prova esportiva, i com a màxim el nombre d'esportistes i tècnics previst a la Taula 1 – PAX Esport.
g) En el cas d'equips de primera categoria (segons la taula de categories del punt 1.3), es podran afegir fins a dos persones més al nombre indicat a la Taula 1, sempre que aquestes no siguin esportistes i apareguin a l'acta de la competició. Això només serà aplicable a despeses de desplaçaments i manutenció.
h) En el cas d'equips de segona categoria (segons la taula de categories del punt 1.3), es podrà afegir una persona més al nombre indicat a la Taula 1, sempre que aquesta no sigui un/a esportista i aparegui a l'acta de la competició. Això només serà aplicable a despeses de desplaçaments i manutenció.
i) Els beneficiaris estan dispensats de l'obligació de presentar llibres, registres i documents de transcendència comptable o mercantil, sens perjudici dels requeriments que puguin fer els òrgans administratius competents per comprovar i controlar l'aplicació de la subvenció.
j) Certificat emes per la federació espanyola o lliga professional corresponent relatiu a les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per a despeses de desplaçaments i manutenció per a equips esportius participin en competicions de categoria nacional.
Documentació que s'ha d'aportar pels ajuts relatius a les despeses i taxes a federacions esportives d'arbitratges, llicències i mutualitats dels esportistes i tècnics:
Documentació prevista a l'apartat 14.4 d'aquestes bases.
Les despeses de mutualitats i llicències dels esportistes i equip tècnic, desglossades individualment, indicant nom i cognoms, càrrec, import de la llicència i import de la mutualitat, si s'escau.
Les despeses d'arbitratge per a cada enfrontament, agrupades, o bé indicant les competicions a les que corresponen.
Termini màxim
El termini per presentar les sol·licituds comença dia 2 de gener de 2022 i acaba dia 31 d'agost de 2022 (inclòs).
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Esports
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Administració Esportiva
C. de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears).
(aamengual@esports.caib.es)
Observacions
Si optau per la tramitació telemàtica, recordau que haureu d’adjuntar el model específic corresponent que consta a dalt degudament emplenat i signat.