Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Model de garantia en matèria de residus mitjançant aval (entitat financera o societat de garantia recíproca)

Model per aportar a l'entitat financera o societat de garantia recíproca per a redactar un aval requerit per a obtenir autorització d'activitat professional en matèria de gestió, negociant, agent o transport de residus, establert a les lleis 22/2011 i 8/2019

Codi SIA

2410110

Persones destinatàries

Persones físiques i jurídiques que hagin de presentar una fiança per a obtenir autorització d'activitat en matèria de gestió, negociant, agent o transport de residus segons les lleis 22/2011 o 8/2019 i la resta de normativa de desenvolupament.

Requisits

Aquesta modalitat de garantia haurà d'ésser atorgada per una entitat financera o societat de garantia recíproca.

Les persones signants com a apoderades hauran de tenir els seus poders validats davant l'Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (*).

El procediment és el següent:

1.- L'empresa que ha d'aportar la garantia (o l'entitat avaladora directament), descarregarà el model que es pot trobar en aquesta pàgina i el farà arribar a l'entitat avaladora amb la qual ha concertat l'aval.

2.- L'entitat avaladora podrà emprar la seva imatge corporativa en el document d'aval, però és convenient que el contingut del document sigui fidel al model oficial i contingui les dades que són imprescindibles per a la posterior validació per part de la Dipositaria.

3.- Igualment, es convenient consultar els models vigents, ja que són subjectes a actualitzacions.

4.- Les persones apoderades signaran digitalment el document amb un certificat electrònic vàlid.

5.- L'empresa interessada farà arribar per correu electrònic a dipositaria@tresorer.caib.es el document digital sense alteració de les signatures.

6.- La Dipositaria realitzarà el tràmit de validació de dades del document (**).

7.- En cas positiu, la Dipositaria el remetrà d'ofici a l'Advocacia de la Comunitat Autònoma per a la validació de poders de les persones signants.

8.- Una vegada confirmada la validació, en cas positiu, la Dipositaria realitzarà l'alta en el Registre Oficial, emetrà i firmarà digitalment els certificats model 802. Els remetrà per carpeta ciutadana a la persona interessada perquè pugui aportar el model 802 "per a l'administració" al Servei de Residus i Sòls Contaminats.

No es poden admetre garanties amb data de caducitat o amb clàusules de resolució unilateral.

(*) En el cas que les persones signants de l'aval o l'entitat avaladora no constin a la base de dades de l'Advocacia de la Comunitat Autònoma, aquesta entitat haurà de fer arribar una còpia d'escriptura d'atorgament de poders a la Advocacia als efectes de la seva actualització.

Contacte Advocacia Comunitat: 971 17 95 95

(**) La Dipositaria comprovarà que les dades que constin en l'aval són suficients, però no la correspondència amb les dades exigibles pel Servei de Mines, ni l'adequació als plecs o normes que regeixin l'expedient.

Observacions

En el cas de voler establir fiances per més d'un tipus d'activitat (per exemple transport i gestió) realitzau aquest tràmit per a cada autorització de forma independent (Igualment els documents d'aval).

Aquest no és el tràmit per les fiances per residus de la construcció i demolició en obres majors, les quals s'estableixen vers el Consell de Mallorca o els respectius Ajuntaments a les altres illes.

Òrgan Instructor

Servei de Dipositaria

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Dipositaria

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177108 - Fax: 971176331

(dipositaria@caib.es)