Benvinguts al portal de l’Observatori de la Joventut de les Illes Balears (OBJIB), espai de recerca, reflexió i documentació sobre els joves i les joves a les Illes.
Aquí trobareu, a la vostra disposició, un important volum de dades i d’informació útils per obtenir una radiografia general de la realitat de les persones joves. El col·lectiu de 15 a 29 anys representa un 16,5 % de la població de Balears (194.153 joves), arribant a un 23,5 % (276.231 joves) si es té en compte la franja d’edat de 30 a 34 anys (padró 2022).
Primera Enquesta a la Joventut de les Illes Balears
La Primera Enquesta a la Joventut de les Illes Balears és un projecte d'estadística oficial promogut pel Govern de les Illes Balears en col·laboració amb el Consell de Mallorca, el Consell Insular de Menorca, el Consell Insular d’Eivissa i el Consell Insular de Formentera, amb el suport de l’Institut d’Estadística de les Illes Balears (IBESTAT).
L'Enquesta té per objectiu conèixer les necessitats, prioritats i opinions del jovent balear. Proporciona dades fiables d'aspectes clau de les condicions de vida del jovent i els processos de trànsit a la vida adulta, i constitueix una base sòlida per dissenyar polítiques de joventut adaptades a aquest col·lectiu divers i en transformació i ha de servir per impulsar el proper Pla Estratègic de Joventut de les Illes Balears.
Primera Enquesta a la Joventut de les Illes Balears 2022
Resum en format presentació de la Primera Enquesta a la Joventut de les Illes Balears 2022
Anuari de la Joventut de les Illes Balears
L'Anuari de la Joventut de les Illes Balears 2024 inclou 24 articles que tracten temes dispars: des de l'emancipació, la inclusió comunitària, els nous hàbits de lectura, la formació en el lleure, la dinamització cultural, l'ús del català, l'aproximació a la filosofia a través dels còmics...
L'acte de presentació va comptar amb la conferència de Victòria Oliveres Torrescassana, periodista i membre de l'equip guardonat amb el Premi de l'Insittuto de la Juventud (Injuve) de Periodisme i Comunicació 2024, presentarà la conferència <Ser jove en la roda de la desigualtat>. Podeu consultar el reportatge guanyador a la web del Diario.es amb el títol: Segregados por la rueda de la desigualdad: qué tiene que ver tu barrio con tu nivel de estudios.
Podeu veure l'acte de presentació complet a l'enllaç: https://www.youtube.com/live/DKpQks_B5hY
Enllaç a l'Anuari de la Joventut de les Illes Balears 2024: archivopub.do?ctrl=MCRST945ZI498346&id=498346
L'Anuari de la joventut és el resultat de la col·laboració entre la Conselleria de Famílies i Afers Socials, a través de l’Institut Balear de la Joventut (IBJOVE); el Consell de Mallorca, a través de la Direcció Insular de Joventut i Participació del Departament de Presidència; el Consell Insular de Menorca, a través de la Direcció Insular de Joventut, Esports i Ocupació del Departament de Cultura, Educació, Joventut, Esports i Ocupació; el Consell Insular d’Eivissa, a través de l’Àrea de Joventut del Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de sa Coma; el Consell Insular de Formentera, a través de l’Àrea de Joventut, i la Universitat de les Illes Balears, a través del Grup d’Investigació i Formació Educativa i Social (GIFES), membres del Departament de Pedagogia i Didàctiques Específiques. La iniciativa compta, a més, amb el suport de la Fundació Guillem Cifre de Colonya de la Caixa d’Estalvis de Pollença, «Colonya».
La sisena edició de l'Anuari de la Joventut de les Illes Balears 2023 recull, des d'un enfocament multidisciplinar, 17 articles, de la mà de 46 autors. Tot i que les temàtiques són diverses, la participació del jovent és l'eix temàtic transversal.
|
|
L’Anuari de la Joventut de les Illes Balears 2022 recull 22 treballs que contribueixen al debat i la discussió, o ens mostren nous espais i alternatives per millorar L'acte de presentació va comptar amb la conferència de Carles López-Picó, jurista i politòleg, president de la Plataforma d’Infància i Premi Nacional de Joventut 2022, sota el títol: |
Col·lecció d'infografies de l'OBJIB #JovesBalearsEnXifres
BLOC 3: Ocupació i economia |
|
L’Anuari de la Joventut de les Illes Balears 2021 compta amb 16 articles, a més de la col·lecció guanyadora del certamen de fotografia d’Art Jove 2021, de la qual s’ha extret la foto de portada. Els articles es distribueixen en tres apartats: (a) indicadors al voltant de la situació de l’emancipació del jovent illenc, (b) iniciatives, estudis i debats actuals, i (c) monogràfic, que sota el títol <Joves i vivències en temps de covid> aborda temes i reflexiona al voltant de com la pandèmia ha afectat a les persones joves en àmbit vitals molt diferents. Dia 2 de desembre de 2021, es va dur a terme l’acte de presentació de la publicació que comptà amb la conferència del senyor Pablo Simón, doctor en Ciències Polítiques i Socials, sota el títol: <Una generació entre dues crisis: de la Gran Recessió a la pandèmia>. Podeu veure l'acte de presentació complet a https://www.youtube.com/live/dyculM7ZL-k?si=2ejuEtPJJlWhKwQQ |