L’AETIB mostra activitats de turisme d’experiències als socis del projecte europeu BRANDTour
L’intercanvi regional pretén donar a conèixer bones pràctiques en turisme d’experiències a les Illes Balears: la primera jornada s’ha centrat a Mallorca, amb una excursió amb Pescaturismo i una visita a Son Moragues, mentre que el dia 19 els participants viatjaran a Menorca per descobrir el Camí de Cavalls
(S’adjuntarà fotografia dels participants avui capvespre)
L’Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) organitza durant els dies 18 i 19 de desembre el sisè intercanvi regional del projecte europeu BRANDTour, que en aquesta ocasió se celebra a Mallorca i Menorca. La trobada està dedicada al turisme d’experiències i hi participen les agències de turisme de les regions de la Toscana, Letònia, Flandes Oriental, Limburg Sud (Holanda) i Creta.
En la primera jornada, sota el títol "Desenvolupament del turisme experiencial per a l'excel·lència turística", l'AETIB ha presentat la iniciativa de Pescaturismo com a exemple d'una pràctica turística sostenible i innovadora. Pescaturismo ofereix als turistes una experiència inoblidable alhora que permet als pescadors tenir uns ingressos complementaris.
Així, els participants del BRANDTour han pujat a una barca del projecte de Pescaturismo al Port de Sóller, acompanyats també del director gerent de l'AETIB, Jaume Alzamora, del director general de Pesca i Medi Marí, Joan Mercant, del batle de Sóller, Jaume Servera, i del CEO de Pescaturismo, Pep Martínez. El patró Gori Mayol els ha explicat en què consisteix l'experiència que ofereix als turistes, anunciada com a "Un dia de pesca amb un mariner professional".
Seguidament, el grup ha visitat Son Moragues, una finca de Valldemossa que ofereix turisme experiencial de luxe lligat a la producció local d'oli d'oliva verge ecològic produït artesanalment.
En aquest context, s’ha organitzat també una reunió a la seu de la Conselleria de Turisme entre tots els socis participants, per presentar les bones pràctiques de les regions, i a la qual hi han assistit el grup d'experts local, integrat per la UIB-Facultat de Turisme, CAEB, FELIB, PIME Mallorca i AVIBA.
L’intercanvi es completarà demà amb una visita al Camí de Cavalls a Menorca, organitzada també per l'AETIB amb estreta col·laboració amb la Fundació Foment del Turisme de Menorca i el Consell insular de Menorca.
Què és el projecte BRANDTour El projecte BRANDTour va començar el gener de 2017 i és finançat pel programa Interreg Europe amb un pressupost total d'1,3 milions d'euros. El seu objectiu és desenvolupar productes turístics més competitius, amb major valor afegit i experiències temàtiques lligades a l'excel·lència local i a una oferta més personalitzada i més identitària.
Aquesta reunió és la darrera que s'organitza per compartir experiències, ja que a partir de 2019 les regions han de dissenyar un pla d'acció partint d'allò que s’ha après en la primera fase d'intercanvis interregionals.